کد خبر: 20090060294
اقتصاد

بی ام و M۳ مدل ۲۰۲۲ با حالت‌های مختلف رانندگی در راه است

بی ام و M ۳ مدل ۲۰۲۲ با ۳ حالت رانندگی جدید و ۴۷۳ اسب بخار قدرت عرضه می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛، بی ام و از جدیدترین محصول سری M خود رونمایی کرد. سدان بی ام و M۳ برای سال  ۲۰۲۲ تغییرات چشمگیری داشته است. این خودرو اکنون دارای جلوپنجره بزرگی است که ظاهری جذاب به این خودرو بخشیده است.

این خودرو با گیربکس دستی و موتور ۶ سیلندری که دارد مورد توجه قرار گرفته است. M۳ استاندارد با ۴۷۳ اسب بخار قدرت عرضه می شود و  مدل Competition دارای یک توربو دوقلو با قدرت ۵۰۳ اسب بخار و یک شاسی تنظیم‌شده در مسیر است که فقط با یک گیربکس اتوماتیک ارائه می‌شود.

 این خودرو برای رقابت با خودروهایی چون آلفارومئو جولیا کوادریفوگلیو و کادیلاک CT۴-V بلک وینگ طراحی شده است. برای اولین بار در تاریخ داستانی M۳، مدل ۲۰۲۲ با سیستم چهار چرخ متحرک در دسترس خواهد بود. سیستم آپشن جدید ۴ هزار و ۱۰۰ دلار قیمت دارد و صرفاً با مدل Competition فقط خودکار سازگار است.

در حالی که این بدان معناست که خریداران نمی‌توانند آن را با گیربکس شش سرعته DIY دریافت کنند، بی ام و می‌گوید افزودن AWD باعث می‌شود M۳ Comp سریع‌تر از همتای محرک عقب خود باشد.  تجهیز خودرو به ویژگی AWD به معنای کشش و قدرت محرک بیشتر آن بر روی انواع سطوح جاده‌ای است. شرکت BMW ادعا کرده است که قدرت محرک اضافه که به لطف سیستم جدید M xDrive به ارمغان آمده، باعث می‌شود بی ام و M۳ و M۴ حداکثر استفاده را از گشتاور ۷۴۹ پوند-فوتی خود ببرند.

بی ام و M3 2022

همانند M۴ کوپه جدید، سدان M۳ نیز دارای یک توربوی دوقلو ۳.۰ لیتری شش سیلندر خطی است. نسخه معمولی ۴۷۳ اسب بخار قدرت و ۴۰۶ پوند فوت گشتاور را به چرخ‌های عقب می‌فرستد. جعبه دنده شش سرعته دستی تنها جعبه دنده ارائه شده است. موتور M۳ Competition حتی قدرتمندتر است و ۵۰۳ اسب بخار و ۴۷۹ پوند فوت تولید می‌کند، اما این موتور فقط با ۸ سرعته اتوماتیک ارائه می‌شود.

بی ام و M3 2022

M۳ Comp به صورت استاندارد با دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود، اما با سیستم تمام چرخ متحرک که شامل حالت محرک عقب است نیز موجود است. هر M۳ همچنین دارای دمپر‌های تطبیقی ​​و حس پدال ترمز قابل تنظیم است. این سدان را می‌توان با ترمز‌های کربن-سرامیکی قوی‌تر نیز تجهیز کرد که دارای کالیپر‌های طلایی رنگ شده هستند.

بی ام و M3 2022

اولین درایو از M۳ معمولی و نوع Competition توانایی خود را در دریفت‌های خشن را به نمایش گذاشت که توسط M Drift Analyzer اختیاری (بخشی از بسته حرفه‌ای M Drive) تشویق شد. با این حال، در مقایسه با آلفارومئو جولیا کوادریفوگلیو، M۳ به اندازه کافی راننده را به هیجان نمی آورد.

بی ام و M3 2022

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا