کد خبر: 040102124892
اخبار شرکت ها

تکمیل نود و نهمین حلقه چاه نفت در آخرین ساعات سال ۱۴۰۱

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری گفت: حفار مردان این شرکت در ساعات پایانی سال ۱۴۰۱ موفق به تکمیل نود و نهمین حلقه چاه نفت و گاز شدند و این در حالی است که حفر و تکمیل تعداد قابل توجهی چاه در مراحل اجرا قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، مسعود افشار ضمن تبریک آغاز سال نو و عید نوروز به کارکنان و خانواده بزرگ شرکت، اعلام کرد: چاه شماره ۱۸۹ در مناطق نفتخیز جنوب آخرین حلقه چاهی بود که تکمیل آن در کارنامه عملکرد سال گذشته شرکت ثبت گردید.

وی اظهار کرد: از مجموع چاه های حفر شده در سال ۱۴۰۱، ۱۵ حلقه توسعه ای توصیفی، ۵ حلقه اکتشافی و ۷۹ حلقه تعمیری تکمیلی بوده است.

افشار گفت: از این تعداد ۷۷ حلقه چاه در گستره فعالیت پنج شرکت بهره‌بردار تابع شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، هشت حلقه در شرکت نفت فلات قاره ایران در حوزه فراساحل، هشت حلقه در اجرای طرح‌های توسعه ای شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن)، ۲ حلقه در قالب پروژه و چهار حلقه در پروژه‌های مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، حفاری و تکمیل و در اختیار شرکت‌های کارفرما قرار گرفت.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری با بیان اینکه هم‌اکنون از شمار ۷۳ دکل حفاری سبک، سنگین و فوق سنگین ناوگان شرکت ۶۳ دستگاه در مدار عملیات و یا جابه‌جایی هستند، افزود: تعداد دستگاه‌های در حال جابه‌جایی ۲۰ دکل است.

وی متراژ حفاری در سال ۱۴۰۱ را بیش از ۶۷ هزار متر اعلام و اظهار کرد: برنامه ریزی جامعی برای شتاب بخشی در عملیات حفاری انجام شده و انتظار می‌رود با بازسازی و نوسازی دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری، در سال نو شاهد به‌کارگیری تعداد دیگری دستگاه‌های حفاری شرکت در مناطق نفت‌خیز کشور باشیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا