کد خبر: 1809997902
آسیب اجتماعیاقتصاد کلان

توزیع نان نسیه ‌ای در برخی نانوایی ‌‌ها

چندروزی است که موضوع نان نسیه از زبان برخی مسئولان و برخی از نانوایی‌ها به گوش می‌رسد که ما به بررسی این موضوع در سطح شهر پرداخته‌ایم.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، همین چند روز گذشته بود که رئیس مجلس شورای اسلامی گذری به یکی از سفرهای استانی‌اش زده و از نسیه نان در برخی از نانوایی‌ها خبر داد. خبر قابل تاملی که اهالی رسانه را برای صحت سنجی آن به جنب و جوش انداخت.

البته این موضوع امروز هم در فضای مجازی دست به دست می‌شود و حتی در این بین عکسی هم از دفتر نسیه نان در یکی از شهرها به چشم می‌خورد.

نان نسیه!

گذری به چند نانوایی در مناطق مختلف تهران سر زدیم، یکی از این نانواها در این مناطق به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از نسیه و فروش رایگان نان به برخی از افراد که استطاعت مالی کمی دارند می‌گوید.

این نانوا می‌گوید: در طول روز هستند افرادی که برای خرید نان به ما مراجعه می‌کنند ولی پولی ندارند و ما هم به آنها نان نسیه می‌دهند.

یک منبع آگاه در شهرستان دشت آزادگان در گفت‌وگو‌با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: افزایش قیمت نان و کاهش قدرت خرید مردم به دلیل شرایط اقتصادی، سبب شده تا تعدادی از نانوایان اقدام به فروش اقساطی این محصول و غذای اصلی مردم کنند.

او افزود: نان جزو موادغذایی اصلی و پرمصرف مردم خوزستان محسوب می‌شود و مصرف آن نسبت به سایر استان‌های کشور بیشتر است.

این شهروند ساکن شهرستان دشت آزادگان اظهار کرد: برخی شهروندان به دلایل مختلف از جمله کسادی کسب و کارها، منبع درآمدی نامناسب، آسیب از کرونا و … قادر به خرید نان به صورت نقدی نیستند و مجبورند آن را به صورت اقساط خریداری کنند، به همین منظور نانوایان هم در این زمینه همکاری و مایجتاج و محصول مهم موردنیاز آن‌ها را تامین می‌کنند.

او بیان کرد: البته سپاه پاسداران خدمات بسیاری در قالب کمک‌های مومنانه، توزیع بسته‌های معیشتی و فرهنگی به شهروندان نیازمند، اقشار کم درآمد، خانواده‌های آسیب دیده از کرونا و هر شهروندی که برای تامین کالا‌های اساسی با مشکل مواجه است، ارائه می‌دهد.

نان رایگان می دهیم اما نسیه نه!

پابرجا رئیس اتحادیه نان سنگگ اظهار کرد: دیده نشده که نانوایی های کشور دفتر نسیه برای خریداران تشکیل بدهند چرا که بسیاری از نانواها نان رایگان دراختیار مردمی که نمی‌توانند نان خریداری کنند قرار می‌دهند.

برای روشن شدن این موضوع  و درصد گسترش آن، خبرنگارباشگاه خبرنگران جوان با چند نانوای دیگر در پایتخت هم گفتگوهای متعددی داشته که برخی ها تکذیب و دیگری تایید کرده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا