کد خبر: 24090061047
انرژی

تولید برق کل سیستان و بلوچستان در خود استان تا سال ۱۴۰۲

مدیرعامل برق منطقه ای سیستان و بلوچستان گفت: با پیگیری طرح های تعریف شده صنعت برق استان در منطقه می توانیم در بازه زمانی ۱۴۰۲ کل نیاز استان را در استان تولید کنیم و حتی با انرژی های تجدید پذیر در سال های آتی امکان صادرات انرژی به کشورهای همجوار را به وجود آوریم.

به گزارش ایسنا پرنده مطلق در بازدید از خط ۲۳۰ کیلوولت زاهدان به میرجاوه افزود: با هدف تامین برق پایدار در سیستان و بلوچستان، چند طرح توسعه ای شبکه برق در این استان در حال اجراست.

مدیرعامل برق منطقه ای استان ابراز امیدواری کرد: تا سال ۱۴۰۲ کل برق مورد نیاز استان در داخل استان تولید شود .

وی گفت: با راه اندازی این خط، آینده این منطقه برای صنایع و صادرات نیز تضمین خواهد شد.

پرنده مطلق افزود: برای اولین بار در سطح کشور تمامی مراحل طراحی، تامین تجهیزات و اجرای این طرح ملی بر عهده پیمانکار است و این موضوع ۲۵ درصد هزینه های اجرای طرح را کاهش داده است.

وی گفت: این طرح در دی ماه سال گذشته به طول ۷۵ کیلومتر و اعتبار یکصد و پنجاه میلیارد تومانی آغاز شده و قرار است طبق برنامه زمان بندی و تا بهمن ماه ۱۴۰۰ در مدار قرار گیرد.

مدیرعامل برق منطقه ای استان همچنین به احداث خط ۲۳۰ کیلوولت اسپکه به نیکشهر اشاره کرد و گفت: این طرح از سال ۹۵ شروع شده، اما بعلت مشکلاتی که وجود داشت در بازه زمانی مقرر به اتمام نرسید.

پرنده مطلق گفت: با اتمام این طرح در سال ۱۴۰۰ رینگ مسیر چابهار، نیکشهر و ایرانشهر از دو مسیر برقرار خواهد شد و پایداری برق در نیکشهر، اسپکه و قصرقند را افزایش خواهد داد.

وی افزود: این خط به طول تقریبی صد کیلومتر با اعتبار ۲۲۵ میلیارد تومان تا پایان سال در مدار قرار خواهد گرفت.

از دیگر طرح های توسعه ای بخش برق در استان طرح بخار نیروگاه سیکل ترکیبی چابهار است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان گفت: در کنار دو واحد گازی نیروگاه چابهار، یک واحد بخار با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی و با مشارکت بنیاد مستضعفان درحال اجراست و تا بهمن ماه امسال به اتمام می رسد.

پرنده مطلق ادامه داد: با اتمام این طرح، بدون افزایش سوخت مصرفی نیروگاه، راندمان این نیروگاه تا بیش از چهل درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا