کد خبر: 21100064764
توسعه و اقتصاد ملی

جشنواره ایده‌های اشتغالزا و کارآفرینی در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: اولین جشنواره ایده‌های اشتغالزا و کارآفرینی با هدف ایجاد شغل در این استان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

 مهرداد جهاندیده، در گفت‌وگو با ایرنا اظهارداشت: در راستای رویکرد دولت سیزدهم در خصوص تلاش برای ایجاد و تثبیت اشتغال در کشور، جشنواره‌ای با عنوان “ایده های اشتغالزا و کارآفرینی کشور” برای اولین بار در همه استان‌ها از جمله سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

وی توسعه و ترویج فرهنگ اشتغال، کارآفرینی و نوآوری، شناسایی ایده‌های برتر اشتغالزا و کارآفرینانه، تشکیل بانک اطلاعاتی از صاحبان ایده در سراسر کشور، شناخت فرصت‌های ویژه اشتغال در مناطق مختلف کشور و فراهم کردن زمینه حمایت از ایده های برتر اشتغالزا و عملیاتی کردن آن‌ها را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره بیان کرد.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان ادامه داد: اشتغال در طرح توسعه سواحل مکران، اشتغال معلولان، اشتغال زنان سرپرست خانوار، اشتغال در مناطق کمتر برخوردار، اشتغال روستایی، اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، اشتغالزایی و کارآفرینی، اشتغال معتادین بهبود یافته و اشتغال زندانیان آزاد شده از محورهای مرتبط با ایده‌های ارائه شده شرکت کنندگان در این جشنواره است.

وی تاکید کرد: ایده‌های ارائه شده باید بصورت یک مدل یا الگوی اشتغالزا در یک منطقه خاص و یا در سطح ملی باشد.

جهاندیده گفت: علاقمندان می‌توانند برای ثبت ایده‌های خود تا پنجم بهمن ماه ۱۴۰۰ از طریق نشانی اینترنتی https://karafarinanebartar.mcls.gov.ir/ اقدام کنند.

وی افزود: ایده های ارسالی ابتدا در سطح استان بررسی و برترین ها به ستاد در سطح ملی معرفی می شوند.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان اظهارداشت: ایده‌های ارسالی استان ها نیز پس از ارزیابی نهایی تا پایان بهمن ماه از سوی دبیرخانه ملی جشنواره معرفی و از ایده پردازان تجلیل خواهد شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا