کد خبر: 160403165197
اقتصادانرژیبازارها و خدمات مالی

جمع آوری ۸۰۰ مگاوات رمزارز غیرمجاز

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: تاکنون ۸۰۰ مگاوات رمزارز غیرمجاز جمع آوری شده که معادل تولید یک نیروگاه بزرگ است و با مصرف استان سمنان برابری می‌کند.

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر در گفتگوی رادیویی «رادیو ایران» گفت: در خرداد رکورد مصرف برق سال گذشته را پشت سر گذاشتیم و امروز ۱۶ تیر ماه روز گرمی است و شاهد افزایش دمای ۲ تا ۳ درجه‌ای نسبت به هفته گذشته در برخی از استان‌ها هستیم.

او افزود: پیشبینی می‌کنیم امروز نصاب جدیدی در تقاضای برق رقم بخورد و اعدادی که پیشبینی شده حدود ۷۵ هزار مگاوات است که عدد بزرگی است و تامین آن بسیار سخت و دشوار است و همکاران ما در تلاش برای تامین پایدار برق هستند.

این مقام مسئول در خصوص رمزارز‌های غیرمجاز گفت: قیمت برق در کشور ما یارانه‌ای است و افرادی که از شبکه عمومی برق برای استخراج غیرمجاز رمزارز استفاده می‌کنند، حقوق بقیه را ضایع می‌کنند.

اقدامات گسترده‌ای برای شناسایی شده و از ابتدای طرح حدود ۸۰۰ مگاوات که معادل مصرف استان سمنان است کشف شده و در اختیار مقامات قضایی قرار گرفته است. جریمه آنها نیز معادل ۱۰۰ برابر تعرفه برق مناطق گرمسیر است.

او افزود: امکان استخراج رمزارز از طریق احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر و خرید برق از تابلو برق سبز فراهم شده و علاقه‌مندان به این حوزه می‌توانند از این روش اقدام به دریافت مجوز و استخراج رمز ارز کنند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا