کد خبر: 02129916422
اخبار شرکت هابازرگانی

درهای صندوق برای تمامی صادرکنندگان کشور از کوچک تا بزرگ باز است

رئیس هیات مدیره ومدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: درهای صندوق برای تمامی صادرکنندگان کشور از کوچک تا بزرگ با هرمقیاس و در هرصنف گشوده است

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: درهای صندوق برای تمامی صادرکنندگان کشور از کوچک تا بزرگ با هرمقیاس و در هرصنف گشوده است هرچند سیاست ما در صندوق این است که صادرکنندگان کوچک و متوسط را که کمتر برخوردار هستند با اولویت‌ بیشتری تحت پوشش حمایت قراردهیم

به گزارش روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران سید عبدالله سجادی در مراسم روز ملی صادرات و تجلیل از تعدادی از صادرکنندگان استان کرمان که با حضور استاندار کرمان ، نمایندگان استان در مجلس و جمعی از صادرکنندگان برگزارشد، افزود: در کشوری که صادرات محورو موتور رشد اقتصادی برپایه صادرات تنظیم شده است ، سیاست های اقتصادی شامل سیاست های تجاری ،ارزی و پولی با محوریت سیاست های صادراتی تنظیم می شود و این رویکرد باید در کشور تقویت شود.

وی ادامه داد: پشتیبانی مالی و بیمه ای از صادرات حیاتی است و یکی از ارکان این حمایت ها خدماتی است که صندوق ضمانت صادرات ایران ارائه می دهد.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران اظهارداشت: این موسسه زیر نظر وزارت صمت وظیفه دارد با ایجاد امنیت برای صادرات کشوراز طریق پوشش ریسک های تجاری و سیاسی صادرات دغدغه صادرکنندگان را در برابر مخاطراتی که خارج از کنترل آنان است برطرف کند تا صادرکنندگان با خیال آسوده به بازاریابی و بازارگشایی بپردازند.

وی افزود: در ۱۰ ماهه سال جاری صندوق حدود ۲/۸ میلیارد دلار از صادرات کشور را تحت پوشش قرارداده که معادل ۱۰ درصد صادرات کشور است ودر سطح استاندارد جهانی قراردارد و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: استان کرمان در زمره قطب های صادراتی کشور است و حضور در این استان به عنوان اولین سفر استانی بنده در مسئولیت جدید را به فال نیک گرفته و اعلام آمادگی صندوق برای حمایت هرچه بیشتر صادرات در این استان را اعلام می کنم .

سجادی افزود: در حال حاضراستان کرمان ششمین استان برخوردار از خدمات صندوق است که ظرف سالهای اخیر ۲۱۰ میلیون دلار پوشش های صادراتی توسط صندوق برای استان ارائه شده است و از لحاظ پرداخت خسارت این استان رتبه دوم پرداخت حدود ۵۰ میلیون دلار توسط صندوق را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: انتظار داریم تعداد بیشتری از صادرکنندگان استان از خدمات صندوق بهره مند شوند واز این تریبون اعلام می کنم صندوق سقف ۱۰۰ میلیون دلار برای خدمات صادراتی به این استان برای سال آینده تعیین می کند که در صورت استفاده افزایش خواهد یافت .

مدیرعامل صندوق اظهارداشت: از آقای دکتر پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تقاضا داریم به رفع چلش های قانونی صندوق از جمله معافیت از مالیات بر ارزش افزوده و کمک به افزایش سرمایه صندوق حمایت نمایند.

سجادی گفت: انشاالله تا پایان سال ۲۰۰ میلیون یورو افزایش سرمایه صندوق محقق خواهد شد که ظرفیت ریسک پذیری صندوق را تا ۵ میلیارد دلار افزایش خواهد داد .

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا