کد خبر: 09090058448
بازار

رشد ۳۲ درصدی تخلیه کالای اساسی در ۸ ماه اول ۱۴۰۰

سازمان بنادر و دریانوردی از رشد ۳۲ درصدی تخلیه کالای اساسی در بنادر کشور طی ۸ ماه امسال خبر داد.

به گزارش تسنیم، میزان تخلیه کالاهای اساسی، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور طی هشت ماهه سال ۱۴۰۰ معادل ۱۷ میلیون و ۸۹۵ هزار و ۱۵۱ تن بود که در مقایسه با تخلیه ۱۳ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۷۱ تنی کالاهای اساسی طی مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد افزایش یافته است.

بر این اساس تخلیه گندم در مدت یاد شده معادل ۳ میلیون و ۸۷۰ هزار و ۶۲۱ تن بود که نسبت به تخلیه ۲ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۸۳۲ تنی در مدت مشابه سال ۹۹، رشد ۴۱ درصدی داشته است.

تخلیه جو ۲ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۶۷۶ تن بود که نسبت به تخلیه ۱ میلیون و ۳ هزار و ۲۴۴ تنی در مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۴۳ درصدی را نشان می دهد.

تخلیه ذرت  ۵ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۹۵۷ تن بود که نسبت به تخلیه ۵ میلیون و ۹۳۴ هزار و ۱۵۱ تنی در مدت مشابه سال گذشته، کاهش ۴ درصدی داشته است.

تخلیه سویا بالغ بر ۳ میلیون و ۵۵۹ هزار و ۳۷۴ تن بود که نسبت به تخلیه ۱ میلیون و ۹۲۱ هزار و ۸۲۵ تنی در مدت مشابه سال ۹۹، رشدی معادل ۸۵ درصد را تجربه می کند.

تخلیه برنج طی هشت ماهه سال ۱۴۰۰ معادل ۱۶۴ هزار و ۵۰۳ تن بود که نسبت به تخلیه ۱۷۶ هزار و ۷۶۹ تنی آن در مدت مشابه سال گذشته، کاهشی برابر ۷ درصد داشته است.

تخلیه شکر در بنادر کشور ۸۵۳ هزار و ۴۴۶ تن بود که نسبت به تخلیه ۱ میلیون و ۶۴ هزار و ۲۰۴ تنی آن در مدت مشابه سال ۹۹، کاهش ۲۰ درصدی را نشان می دهد.

تخلیه روغن  ۱ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۵۷۴ تن بود که در مقایسه با تخلیه ۶۸۹ هزار و ۱۴۶ تنی این کالای اساسی در مدت مشابه سال قبل، حاکی از رشد ۹۳ درصدی است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا