کد خبر: 12060044587
اخبار شرکت هابانک و بیمهروزنامه

رشد ۱۳۶درصدی ابزار‌های الکترونیکی پست‌بانک در پنج ماهه۱۴۰۰

به گفته عضو هیات‌مدیره پست‌بانک، تعداد ابزارهای الکترونیکی این بانک از قبیل؛ خودپرداز، پایانه شعب، پایانه فروشگاهی و درگاه‌های الکترونیک در پایان مرداد ۱۴۰۰به یک میلیون و ۸۶۹هزار و۸۹۸رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹به میزان ۱۳۶درصد رشد داشته است.

به گزارش روابط‌عمومی پست‌بانک، فرهاد بهمنی، ضمن اعلام این خبر گفت: به منظور توسعه خدمات بانکداری الکترونیک، کاهش مراجعات و دریافت حضوری خدمات و کمک به جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، این بانک به توسعه ابزارهای الکترونیک خود اقدام کرده است. همچنین در این مدت تعداد تراکنش دستگاه‌های خودپرداز، پایانه شعب، پایانه فروشگاهی و درگاه‌های الکترونیکی بانک از ۳۰۹میلیون تراکنش در پنج ماهه سال گذشته به ۴۰۳میلیون تراکنش در پایان مرداد ۱۴۰۰افزایش پیدا کرده که رشد ۳۰درصدی را نشان می‌دهد.

بهمنی با بیان اینکه فراهم کردن دسترسی به خدمات بانکی و مالی به ویژه در مناطق روستایی و کم‌برخوردار از اولویت‌های پست‌بانک است، افزود: بررسی صورت گرفته نشان می‌دهد روزانه بیش از ۶/۲میلیون تراکنش از طریق ابزارهای الکترونیک و درگاه‌های پست‌بانک انجام می‌شود که پایانه فروشگاهی و دستگاه خودپرداز، بیشترین سهم از تراکنش‌ها را دارند.

عضو هیات‌مدیره پست‌بانک افزود: مبلغ تراکنش ابزارهای یادشده، از ۸۷۷هزار میلیارد ریال در پنج ماهه سال ۱۳۹۹به ۱,۴۸۵هزار میلیارد ریال در پایان مرداد سالجاری افزایش یافت که با رشد ۶۹درصدی مواجه بوده و نکته حائز اهمیت در این زمینه مبلغ تراکنش درگاه‌های الکترونیکی پست‌بانک است که در مقایسه با پنج ماهه سال گذشته، ۴برابر شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا