کد خبر: 21020181733
اقتصادتولید و بازرگانیروزنامه

شیلات ایلام ظرفیت صادرات ماهی را به عراق دارد

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی ایلام اعلام کرد که مازاد آبزیان تولیدی استان قابلیت و پتانسیل صادرات به کشور عراق و خارج استان را دارد.

رضا سلیمانی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: میانگین ماهی آزاد تولیدی مزارع پرورش ماهی استان ایلام در سال ۴ هزار تن است.

او افزود: این آبزیان مازاد با توجه به کیفیت و طعم خوب قابلیت صادرات به خارج از استان را دارتد و در سال‌های اخیر به صورت موردی بخشی از ماهی مازاد استان از طریق مرز مهران به کشور عراق صادر شده است.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی ایلام یادآور شد: ماهی مازاد ایلام به استان های همجوار چون خوزستان، کرمانشاه و تهران نیز صادر می‌شود.

سلیمانی تاکید کرد: صادارات آبزیان تولید استان به کشور عراق یک پتانسیل قوی اقتصادی است که توسعه و پیگیری جدی آن منوط به همکاری دستگاه‌های ذ‌ی‌ربط چون دامپزشکی، صنعت، معدن تجارت، اتاق بازرگانی، استانداری و دیگر نهادهای مرتبط داخل استان و همراهی طرف عراقی و بازرگانان این کشور است.

او ادامه داد: ماهی صادراتی به عراق باید بر اساس معیارها و بازارپسندی این کشور باشد تا بتوان بازار مصرف عراق را برای عرضه و فروش این محصول جلب کرد.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی ایلام در مورد تامین نهاده‌های آبزیان هم‌ توضیح داد: تمام نهاده‌های آبزیان از بازار آزاد تامین و مزرعه‌داران پرورش ماهی نهاده‌های مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه می‌کنند و برخلاف دام و طیور، به آبزیان و بخش شیلات نهاده دولتی و یارانه‌ای تعلق نمی‌گیرد.

 پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن ماهی سردآبی و گرم‌آبی از مزارع استان تولید شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا