کد خبر: 1809998011
سلامت و رفاه

عدم استقبال مردم از تزریق واکسن آنفلوآنزا

عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان ایران گفت: دوره‌ طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا از شهریور ماه تا اوایل مهر ماه است و دیگر زمان طلایی تزریق این واکسن گذشته است.

«حمید خیری» عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به خبر‌های مبنی بر احتمال توزیع مجدد واکسن آنفولانزا بیان کرد: در حال حاضر خبری از توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها نیست، به نظر می‌رسد به دلیل عدم استقبال مردم از تزریق واکسن در این ایام هم دیگر هیچ داروخانه‌ای تمایل به توزیع واکسن آنفولانزا در داروخانه‌ها نداشته باشد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر هم زمان استفاده از واکسن آنفلوآنزا یک دوره‌ی طلایی دارد که این روزها دیگر آن دوره نیست، چون زمان تزریق واکسن گذشته است.

خیری افزود: با پیشگیری‌ و رعایت پروتکل‌هایی که از زمان شیوع کرونا شروع شد، عملا شیوع ویروس آنفلوآنزا در کشور به آن شدتی که تصور می‌شد اصلا گزارش نشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر  هم مردم مانند سابق، همچون پایان ماه‌های شهریور یا اوایل مهر ماه، به دنبال واکسن آنفلوآنزا نیستند، در این روزها مراجعات به داروخانه‌ها برای دریافت واکسن آنفلوآنزا کم‌تر است.

عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان ایران افزود: دوره‌ی طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا از شهریور ماه تا اوایل مهر ماه است، اگرچه در هر زمان امکان دارد این واکسن تزریق شود، اما دوره‌ی طلایی تزریق آن واکسن نخواهد بود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا