کد خبر: 05060198369
اقتصادبورس

عقب نشینی شاخص کل از میانه های بازار / رفت و برگشت حقیقی ها

در معاملات امروز بورس شاخص کل با افزایش بیش از ۷٬۶۰۰ واحدی و شاخص هم وزن با افزایش حدود ۲هزار واحدی همراه شد؛‌ با این وجود از میانه های بازار شاهد افزایش عرضه ها در کلیت بازار بودیم که منجر به عقب نشینی شاخص کل و هم وزن در مقایسه با میانه های بازار شد.

ارزش معاملات امروز هم بالای ۳هزار میلیارد تومان بود اما نسبت به روز چهارشنبه کاهش ۷ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین هرچند تا میانه های بازار شاهد ورود پول حقیقی در بازار بودیم اما در انتها حقیقی ها بیش از ۱۳۶ میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ شاخص کل اولین روز هفته را صعودی آغاز کرد و با افزایش بیش از ۷٬۶۰۰ واحدی توانست تا ارتفاع یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحدی افزایش پیدا کند. با این وجود بررسی روند تغییرات شاخص کل نشان می‌دهد که از میانه بازار شاهد عقب نشینی شاخص کل بودیم که حاکی از افزایش فشار فروش در بازار است.

اوره سازان با افزایش قابل توجه قیمت اوره در بازارهای جهانی با اقبال معامله گران همراه شدند. شپدیس که با تاثیر بیش از ۱٬۶۰۰ واحدی نقش پررنگی در صعود امروز شاخص کل داشت،‌عملا در یک ساعت ابتدایی بازار به صف خرید نشست اما در پایان بازار شاهد افزایش عرضه ها در این نماد بودیم و صف خرید آن عرضه شد.

پالایشی ها هم با افزایش دوباره قیمت نفت مورد توجه بازار قرار گرفتند؛ شبندر و شپنا از جمله نمادهایی این گروه بودند که تاثیر مثبت بسزایی را در سبزپوشی شاخص کل داشتند؛ با این وجود در این نمادها هم شاهد افزایش فشار فروش بودیم؛ شبندر که در میانه بازار تا قیمت ۷۶۵ تومان هم پیشروی کرده بود،‌ آخرین معامله خود را در قیمت ۷۵۷ تومان ثبت کرد. شپنا هم که توانسته بود تا قیمت ۶۳۲ تومان بالا بیاید،‌ آخرین معامله را در قیمت ۶۱۷ تومان ثبت کرد.

برجامی ها هم امروز حال و روز خوبی نداشتند و هر چند که در میانه بازار با افزایش تقاضا همراه شده بودند اما هرچه از بازار می گذشت شاهد افزایش عرضه در این نمادها بودیم و معاملات خود را در منفی به پایان بردند.

شاخص هم‌وزن هم هرچند امروز با افزایش بیش از ۲هزار واحدی به کار خود پایان داد و توانست وارد کانال ۴۱۰ هزار واحدی شود اما همانند شاخص کل از میانه بازار روند نزولی به خود گرفت؛ موضوعی که نشان از افزایش عرضه در کلیت بازار دارد.

ارزش معاملات خرد در بازار امروز برابر با حدود ۳هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان بود که هرچند توانست بالای سه هزار میلیارد تومان باقی بماند اما نسبت به روز چهارشنبه کاهش بیش از ۷ درصدی را نشان می‌دهد.

در جریان معاملات امروز حقیقی‌های بازار بیش از ۱۳۶ میلیارد تومان از بازار خارج کردند؛ این در حالی است که تا میانه های بازار شاهد ورود پول حقیقی بودیم.

در میان نمادها، شپدیس با ۲۶، فزر با ۱۷ و استقلال با ۱۵ میلیارد تومان بیشترین ورود پول حقیقی و های وب با ۳۰، شستا با ۲۵ و خساپا با ۲۱ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند.

در میان صنایع، محصولات شیمیایی و استخراج کانه‌های فلزی با ۲۰ میلیارد تومان با بیشترین جریان ورود پول حقیقی همراه بودند و گروه بانکها و موسسات اعتباری با ۳۴میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا