کد خبر: 23080055065
سلامت و رفاه

فواید پوست پیاز قرمز برای لاغری

بیرونی‌ترین لایه پیاز که به رنگ سفید و بنفش است دارای خواص بی‌شمار برای سلامتی بدن و زیبایی پوست است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب سایت “حروف عربی”؛ پیاز را به عنوان ماده اولیه جداگانه مصرف می‌کنند و می‌توان آن را به صورت پخته با سایر غذا‌ها مصرف کرد؛ به گونه‌ای که پیاز به دلیل طعم لذیذی که به غذا می‌دهد در بیشتر غذا‌ها استفاده می‌شود. برگ‌های آن را نیز می‌توان مصرف کرد.

انواع مختلفی از پیاز در بازار وجود دارد، اما بهترین نوع آن پیاز قرمز است. مشخصه آن انسجام پوسته‌های بیرونی آن است که به محافظت از رطوبت آن برای مدت طولانی تری کمک می‌کند؛ بنابراین اگر به شیوه‌ای مناسب نگهداری شود، می‌توان آن را برای مدت طولانی ذخیره کرد؛ بنابراین باید در کیسه‌های سوراخ دار و در مکانی با تهویه مناسب قرار داده شوند یا به منظور ایجاد تهویه خوب در سبد‌های سوراخ دار از پایین و کناره‌ها قرار داده شوند.

فواید پیاز

– پیاز یک غذای اشتها آور محسوب می‌شود.
– حاوی کروم است و به بهبود پاسخ انسولین و تنظیم قند خون کمک می‌کند.
– حاوی مقدار زیادی فیبر است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

فواید پوست پیاز

پوست پیاز لایه‌های نازکی است که از بیرون سر پیاز را می‌پوشاند و رطوبت آن را حفظ می‌کند، در بیشتر موارد این پوسته‌ها همراه با زباله‌های آشپزخانه دور ریخته می‌شوند، اما اخیراً مشخص شده است که این پوسته‌ها فواید زیادی برای انسان دارند از جمله:

– پوست پیاز حاوی فلاونوئید‌ها است، ماده‌ای که مویرگ‌ها را تقویت می‌کند و به آن‌ها کمک می‌کند کار خود را بهتر انجام دهند. این ماده ضد التهابی برای عفونت‌هایی مانند عفونت روده بزرگ نیز محسوب می‌شود.
– درمان عفونت مثانه از طریق نوشیدن پوست پیاز خیس شده.
– با استفاده از پوست پیاز خیس شده از شر شوره سر خلاص شوید.
– در تهیه دستور العمل‌های کاهش وزن مفید است.

دستور تهیه پوست پیاز برای کاهش وزن

مقداری پوست پیاز قرمز را جمع کرده و با آب بشویید تا آلودگی‌های گیر کرده در آن‌ها پاک شود.  پوست‌ها را در قابلمه‌ای متوسط ​​به مدت حدود نیم ساعت روی آتش بگذارید.  یک مشت برگ آویشن را به قابلمه اضافه کنید. این  سوپ را در بطری نگه داری کنید.

هر روز قبل از صرف غذا یک فنجان از این سوپ میل کنید و حدود یک ماه  این روند را ادامه دهید. بعد از اتمام دستور العمل، وقتی بدن خود را وزن می‌کنید، متوجه وزنی می‌شوید که از دست داده اید، بدون اینکه بدن تحت تاثیر هیچ گونه افتادگی قرار گیرد؛ زیرا لاغری به تدریج اتفاق افتاده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا