کد خبر: 13100063589
اقتصاد کلان

قیمت طلا ثابت ماند

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی از بالاترین قیمت شش هفته اخیر عقب‌نشینی کرد و در محدوده ثابتی معامله شد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و در ۱۸۲۶ دلار و ۵۸ سنت ایستاد. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۲۶ دلار و ۷۰ سنت رسید.

آوتار ساندو، تحلیلگر شرکت فیلیپ فیوچرز اظهار کرد: قیمت طلا دچار ریزش نخواهد شد زیرا نرخهای بهره و بازده واقعی تا زمانی که همه جا از بیماری کووید ۱۹ پاک نشده باشد، نزدیک به صفر خواهند بود. ادامه توجه به تنشها میان اوکراین و روسیه علاقه سرمایه گذاران را به طلا به عنوان دارایی امن برانگیخته و دلار ضعیف‌تر از این فلز ارزشمند بیشتر حمایت کرده است.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا سال ۲۰۲۱ را با بزرگترین رشد بازدهی از سال ۲۰۱۳ به پایان برد. بازده بالاتر هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش می دهد.

شاخص دلار آمریکا نزدیک به نرخ روز جمعه که بالاترین رکورد یک ماه اخیر بود ایستاد و جذابیت طلا را برای خریداران غیرآمریکایی مضاعف کرد.

بر اساس گزارش رویترز، بیش از ۴۰۰۰ پرواز روز یکشنبه در سراسر جهان لغو شدند که بیش از نیمی از آنها پروازهای آمریکایی بودند و به اختلالات سفر هفته تعطیلات که تحت تاثیر شرایط جوی نامساعد و افزایش آمار ابتلا به کووید ۱۹ روی داد، افزودند.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد اونس طلا با مقاومت در سطح ۱۸۳۰ دلار روبروست و ممکن است نزدیک این سطح در نوسان بماند یا به سمت سطح حمایتی ۱۸۱۵ دلار عقب نشینی کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، به ۲۳ دلار و ۱۵ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۹۶۶ دلار رسید. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۸۹۹ دلار و ۸۱ سنت رسید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا