کد خبر: 27100065639
روزنامهعدالت و رفاه اجتماعی

مجلس به دنبال افزایش ۴۵ تا ۵۰ درصدی حقوق کارگران

به گفته علی بابایی، رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، پیشنهاد افزایش ۴۵ الی ۵۰ درصدی حقوق کارگران حتماً در شورای عالی کار مطرح خواهد شد چراکه در تعیین حقوق کارگران باید نرخ تورم مدنظر قرار گیرد.

علی بابایی کارنامی در گفت‎وگو با بازار، با اشاره به میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده و مطابقت آن با نرخ رشد تورم، اظهار کرد: فراکسیون کارگری مجلس پیگیری‎های جدی را در این بخش دارد تا حقوق کارگران در سال آینده افزایش ویژه‌ای داشته باشد.

 وی با بیان اینکه اقشار کارگری از جمله اقشار ضعیف جامعه بوده و در طی سال‎های اخیر وضعیت معیشتی مناسبی نداشتند، بیان کرد: ضرورت دارد تا افزایش حقوق و دستمزد کارگران برای سال آینده به طور جد مد نظر قرار گیرد.

میزان افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۱ باید مبتنی بر میزان نرخ تورم باشد تا این قشر بتواند هزینه‌های سنگین زندگی خود را به طور مناسبی تامین کند

 رئیس فراکسیون کارگری با بیان اینکه بهبود معیشت کارگران باید در برنامه‌های کلان کشور مدنظر قرار گرفته و دولت و مجلس هم باید مشکلات در این بخش را برطرف کنند،اظهارداشت: با این حال میزان افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۱ باید مبتنی بر میزان نرخ تورم باشد تا این قشر بتواند هزینه‌های سنگین زندگی خود را به طور مناسبی تامین کند.

 انتقاد از وضع معیشتی و اقتصادی کارگران

رئیس فراکسیون کارگری مجلس با انتقاد از وضع معیشتی و اقتصادی کارگران، تاکید کرد: وضع فعلی کارگران به هیچ وجه مطلوب نیست و این افراد علیرغم آنکه تلاش زیادی به ویژه در بخش‌های تولیدی و صنعتی کشور انجام می‌دهند، اما حقوق کافی دریافت نمی‌کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تعیین حقوق و دستمزد کارگران باید بر مبنای عدالت و قوانین رفتار شود، تصریح کرد: از این رو ما در جهت اجرای عدالت در زمینه تعیین حقوق کارگران با رئیس مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های موثر مجلس بحث و تبادل نظر داشتیم و می کوشیم از این طریق همراهی لازم در این زمینه مدنظر قرار گیرد تا این کمیسیون‎ها هم پیگیر افزایش حقوق کارگران در سال آینده باشند

 وی بیان کرد: می‎کوشیم از این طریق همراهی لازم را در این زمینه مدنظر قرار گیرد تا این کمیسیون‎ها هم پیگیر افزایش حقوق کارگران در سال آینده باشند.

 رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به جد افزایش حقوق کارگران در سال آینده را پیگیری خواهیم کرد، اظهار کرد: ما حتماً بحث رفاه کارگران را هم در این بخش مدنظر قرار خواهیم داد.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس با بیان اینکه معمولا میزان افزایش حقوق کارگران تابع متغیرهای تصمیم‌گیری مزد در بودجه است، اظهار کرد: از این رو ابتدا در لایحه بودجه میزان افزایش حقوق کارمندان دولت تعیین تکلیف می‌شود و متناسب با آن و با اندک تفاوتی میزان افزایش حقوق کارگران مشخص می‌شود.

افزایش ۲۵ درصدی حقوق کفاف زندگی کارگران را نمی ‎دهد

این نماینده مجلس با بیان اینکه پیش‌بینی بنده آن است که در سال آینده میزان افزایش حقوق کارگران ۲۵ درصد باشد، اظهار کرد: البته این رقم بسیار کم است و کفاف زندگی آنان را نمی‌دهد و متناسب با نرخ تورم نیست.

 وی با بیان اینکه میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده باید بیش از ۲۵ درصد باشد، تاکید کرد: حقوق کارگران برای سال آینده باید بین ۴۵ تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کند.

 رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما پیشنهاد افزایش ۴۵ الی ۵۰ درصدی حقوق کارگران را حتماً در شورای عالی کار مطرح خواهیم کرد چراکه در تعیین حقوق کارگران باید نرخ تورم مدنظر قرار گیرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا