کد خبر: 08119913403
اخبار شرکت هاویدئوها

مدیرعامل شرکت پارس تابلو: اروپایی‌ها با کمترین ضمانت‌نامه‌ رقبای مناقصه‌های ما هستند +فیلم

مدیرعامل شرکت پارس تابلو عمده فعالیت این شرکت را این‌گونه عنوان کرد: هر یک از ۱۲ زیر مجموعه‌های ما فعالیت خاص خود را دارند مثلا ما در زمینه سدسازی و خطوط انتقال به ارمنستان و نیروگاه دبیس عراق، پروژه‌های مختلف در سوریه به صورت تخصصی فعالیت داریم که بتوانیم با کیفیت و سطح بالا کار خود را انجام دهیم.

چشم‌انداز ما برای آینده این است که در ۱۰ سال آینده جز ۱۰ کشور برتر دنیا در زمینه‌های مختلف باشیم. در داخل کشور هم تابلو و تجهیزات مختلف برق تولید می‌کنیم. در تولید تابلوی برق جز برترین‌های داخل هستیم و در زمینه صادرات هم چندمین سال پیاپی صادرکننده نمونه در بخش خدمات مهندسی هستیم.

در همان سال ۶۲ که پایه‌های شرکت ما بنیان گذاشته شده بود در همان سالهای اولیه بخش R&D تشکیل شد.

 ما برای رفع نیاز جامعه نیاز به روز شدن داشتیم و نتیجه آن داشتن یک مجموعه توانمند در زمینه طراحی و تولیدات مختلف است.

سیدقیاس‌الدین طاهری در مورد رمز موفقیت خود در بازار رقابتی صادرات گفت: تخصصی‌سازی رمز موفقیت ماست. وقتی شما به صورت متمرکز و تخصصی وارد یک عرصه می‌شوید حتما جای توسعه خواهید داشت و می‌توانید به خوبی وارد بازارهای رقابتی شوید. هر چند که وارد شدن به این بازارها بسیار سخت است.

ما در افغانستان و عراق در حال رقابت با رقیب اروپایی هستیم و ما توانسته‌ایم سهم خود را در این بازارها به دست آوریم. دلیل آن هم این است که توانسته‌ایم نیروی انسانی قوی تربیت کنیم و نتیجه آن تخصصی کردن و تولید باکیفیت در این عرصه است.

طاهری در مورد موانع صادراتی پیش روی خود گفت: مشکلات آن‌قدر زیاد است که اینجا مجال بازگویی تمام آن نیست. گمرک، بخشنامه‌های دست و پاگیر، بانک مرکزی، ثبت سفارش مواد اولیه، مالیات و در دیگر حوزه‌ها موانع و مشکلات بسیاری داریم. متاسفانه در زمینه تولید حمایت کمی داریم و دولت می‌تواند در مورد خدمات و حمایت‌های بانکی اقداماتی انجام دهد.

او در توضیح یکی از عمده‌ترین مشکلات صادرات گفت: تحریم وکرونا وجود دارد اما در مورد ضمانت‌نامه‌ها مشکل داریم چون باید مبلغ در بانک‌های خارجی به صورت نقدی پرداخت شود و صندوق ضمانت ما هم نمی‌تواند پذیرای این کار باشد چون امکان انجام آن نیست. ما در مناقصاتی که شرکت می‌کنیم در ضمانت مشکل داریم و امیدواریم زمینه‌ای پیش آید که ای روابط طوری پیش روند که بتوانیم با کمترین ضمانت‌نامه‌ها در مناقصات شرکت کنیم.

این بخش جایی است که رقبا در مقابل ما قدرت مانوردهی راحتی دارند. کشور اروپایی با کمترین ضمانت‌نامه پروژ‌ها را در دست می‌گیرند و ما باید ۵۰درصد قرارداد را سپرده کنیم و این یکی از مهمترین مشکلات ماست که با آن روبه‌رو هستیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا