کد خبر: 03100062155
اخبار شرکت هابانک و بیمه

مدیرعامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی: ۳۸۸۳ مقصر از محل خسارات پرداختی به زیاندیدگان، مشمول حمایت صندوق شده‌اند

مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی در مراسم رونمایی از سامانه ماده ۱۳قانون بیمه شخص ثالث و پرداخت الکترونیک خسارت از عملکرد ۹ماهه صندوق در آزادسازی یا پیشگیری از ورود ۳۸۸۳نفر مقصر حوادث رانندگی به زندان خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی صندوق تأمین خسارت‌های بدنی، در این مراسم مجید بهزادپور، مدیرعامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی ضمن معرفی اهداف و اولویت‌ها، به اهم فعالیت‌های صندوق پرداخت و اعلام کرد:‌ این صندوق به موجب ماده ۲۱قانون اصلاح قانون بیمه اجباری خسارت وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه، به‌منظور حمایت از آسیب‌دیدگان ناشی از حوادث رانندگی، خسارات جانی ایشان را می‌پردازد.

مدیرعامل صندوق در بخش دیگری از سخنان خود درآمدهای عملیاتی وصول‌شده در ۹ماهه سال ۱۴۰۰را تشریح کرد و گفت: مبالغ وصولی رشد ۱۰درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته؛ در حالی‌که خسارت پرداختی در این مدت ۱۶۰۰میلیارد تومان بوده که ۶۴درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

با پرداخت خسارت زیاندیدگان، هم از زیاندیده حمایت می‌شود و هم از مقصر؛ همچنان که طی دوره مذکور، از محل خسارات پرداختی به زیاندیدگان، تعداد ۳۸۸۳نفر مقصر نیز مشمول حمایت صندوق شده‌اند که یا در شرف ورود به زندان بوده یا در زندان به‌سر می‌برده‌اند.

بهزادپور خاطرنشان کرد: بالغ بر ۲۰هزار پرونده در ۹ماهه امسال تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰درصد رشد دارد و در حال پرداخت است و ۲۳هزار نفر زیان‌دیده شامل جرح و فوت وجود دارند.

مدیرعامل در مورد محورهای تحول برنامه‌ در صندوق یادآور شد: اصلاح فرایندهای منجر به ارائه خدمات به مردم،‌ اصلاح سیستم‌ها و نظام‌های پرداخت و همچنین اصلاح و تقویت بنیه مالی صندوق در دستور کار قرار دارد.

طی این مراسم، غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به نقش حمایتی صندوق تأمین خسارت‌های بدنی از آسیب‌دیدگان سوانح رانندگی بیان کرد: طی اتفاقاتی که برای بعضی از شرکت‌های بیمه رخ می‌دهد شرکت بیمه‌گر در صورت پوشش ندادن خسارت در اثر ورشکستگی یا تعلیق شرکت و یا اشخاص ثالث بعلت فقدان و یا انقضای بیمه‌نامه و یا شناخته نشدن مسبب حادثه، و یا کسری پوشش بیمه‌نامه خوشبختانه قانون و مجلس پیش‌بینی لازم به‌منظور حمایت از زیان‌دیدگان صندوق تأمین خسارت‌های بدنی ایجاد شد. تا کسانی که گرفتار شده‌اند اعم از آسیب‌دیده و یا مسببان حادثه بتوانند از منافع آن بهره‌مند شوند و به‌عبارت دیگر صندوق به عنوان یک نهاد، یار صنعت بیمه و مردم است.

سلیمانی با اعلام اینکه با پرداخت خسارت زیاندیدگان از طریق منابع صندوق تامین خسارت‌های بدنی از سال پیش تاکنون، تعداد ۷.۵۰۰نفر از مقصران سوانح رانندگی نیز مشمول حمایت شده‌اند، گفت: در کشور تقریبا ۲۵میلیون خودرو وجود دارد که معادل ۲۳میلیون و ۵۰۰هزار خودرو بیمه شخص ثالث دارند و باقی خودروها فاقد بیمه‌نامه و همچنین، معادل ۸۰۰تا ۹۰۰هزار خودرو در پارکینگ‌های نیروی انتظامی توقیف هستند.

در پایان مراسم، از طریق این سامانه بیش از ۱۰میلیارد تومان خسارت به حدود ۱۳۰نفر به صورت الکترونیکی پرداخت شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا