کد خبر: 03030028670
جامعه و فرهنگروزنامه

مدیر کل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش: واکسیناسیون دانش‌ آموزان در دستور کار وزارت بهداشت قرار ندارد

مدیر کل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره نوبت دریافت واکسن برای معلمان و دانش‌ آموزان اعلام کرد واکسیناسیون معلمان در مرداد انجام خواهد شد، اما واکسیناسیون دانش‎آموزان در برنامه وزارت بهداشت نیست و فقط آنهایی که شرایط ویژه‌ای دارند، در برنامه زمانی خود واکسن را دریافت خواهند کرد.

محمد محسن بیگی، مدیر کل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا، در واکنش به‌ عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در حوزه‌های امتحانی بیان کرد: ما در گزارش‌ها و بازدیدهایی که داشته‌ایم با این موضوع مواجه نشده‌ایم که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نشده باشد. ما فقط به یک حوزه سرکشی نمی‌کنیم و بلکه حوزه‌های امتحانی متعددی مورد بازرسی قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ما همچنین گزارش‌هایی از حوزه‌های امتحانی در استان‌ها گرفته‌ایم، به خصوص در زمینه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و چیدمان صندلی‌ها تاکنون مشکلی مشاهده نشده است.

مدیر کل دفتر سلامت آموزش و پرورش گفت: البته در این میان ممکن است، زمانی که افراد بعد از اتمام امتحانات از حوزه خارج می‌شوند، در محوطه یا پشت درب مدرسه تجمع کنند، این در حوزه اختیارات مدیر مدرسه نیست، زیرا عملا در حوزه امتحانی حضور ندارند، اما طبق گزارش‌هایی که ما و وزارت بهداشت از داخل حوزه امتحانی داریم، در مجموع رضایتمندی مطلوب بوده و مشکل خاصی وجود ندارد.

محسن بیگی در پاسخ به این سوال که با مدارس و حوزه‌های امتحانی که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری صندلی‌ها را رعایت نکرده‌اند، چه برخوردی خواهد شد؟ گفت: اگر موردی مشاهده شود، به آن‌ها تذکر داده خواهد شد تا نقص‌های موجود در زمینه پروتکل‌های بهداشتی را اصلاح کنند.

وی در خصوص حضور بازرس و مراقب بهداشت در حین برگزاری امتحانات گفت: در تمام حوزه‌های امتحانای پایه دوازدهم یک نفر به عنوان مراقب سلامت حضور دارد. همچنین بازرس‌های وزارت بهداشت نیز به صورت سیار و پراکنده حوزه‌ها را بازدید می‌کنند.

مدیر کل دفتر سلامت آموزش و پرورش بیان کرد: من فکر می‌کنم با افزایش حوزه‌های امتحانی که وجود داشته و کاهش تراکم جمعیت دانش‌آموزان در حوزه‌های امتحانی، وضعیت برگزاری امتحاناتی حضوری تاکنون مطلوب بوده است. گزارش وزارت بهداشت نیز در مجموع وضع امتحانات را مطلوب قلمداد کردند.

وی در پاسخ به این سوال که اتاق‌های ایزوله مدارس برای برگزاری امتحان دانش‌آموزان کرونایی معمولا چقدر مورد استفاده قرار گرفتند؟ گفت: تعداد افراد مبتلا و مشکوک بسیار محدود و ممکن است در یک حوزه امتحانی که ۱۰۰ نفر حضور دارند، فقط یک نفر شرایط به خصوصی داشته باشد و آن‌ها نیز ترجیحا از فضای آزاد استفاده می‌‎کنند، اما اگر شرایط آب و هوایی مناسب نباشد از اتاق‌های ایزوله استفاده خواهد شد.

محسن بیگی افزود: به طور کلی مبنا برای بحث جداسازی دانش‎آموزان خوداظهاری است و اگر علائمی داشته باشند یک فضای جداگانه برای آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد، اما در حال حاضر به دلیل اینکه حوزه‌های ما پراکنده هستند، آمار تجمیعی از تعداد دانش‎آموزان مشکوک و یا مبتلا را نداریم. آمار دقیق از خوداظهاری دانش‌آموزان مبتلا یا مشکوک از سوی وزارت بهداشت به استان‌ها ارسال شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آماری از ابتلا معلمان و مراقبان امتحانی دارید یا خیر؟ گفت: اگر از گروه مراقبان کسی هم مشکوک به کرونا باشند در حوزه امتحانی حضور پیدا نخواهند کرد. تا این لحظه هم گزارشی مبنی بر ابتلا در حوزه امتحانی نداشتیم.

مدیر کل دفتر سلامت آموزش و پرورش در پایان درباره واکسیناسیون معلمان گفت: طبق مکاتبات و مذاکراتی که داشتیم، وزارت بهداشت اعلام کرد که واکسیناسیون معلمان در مرداد انجام خواهد شد. در عین حال واکسیناسیون دانش‎آموزان در برنامه وزارت بهداشت نیست، اما دانش‎آموزان با شرایط ویژه در برنامه زمانی خود واکسن را دریافت کرده‌اند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا