کد خبر: 2109998341
روزنامهمجلس

موسوی لارگانی، عضو هیات رئیسه مجلس: مسبب اصلی تلاطم در بازار بورس دولت است

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه کسری بودجه از بازار سرمایه و فروش اوراق جبران شده است، دولت را مسبب اصلی تلاطم ایجادشده در بازار بورس عنوان کرد.

سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از بروز تلاطم شدید در بازارهایی مانند بورس و ارز، گفت: افرادی که در بورس سرمایه‌گذاری کردند بروز تلاطم شدید در این بازار را با گوشت و پوست و استخوان خود لمس کردند این در حالی است که دولت در کمال بی‌مسئولیتی مردم را به سرمایه‌گذاری در بورس تشویق کرد، اما در ادامه چتر حمایتی خود را از بالای سر این بازار برداشت به همین دلیل سرمایه‌گذاران سودی نبردند؛ بلکه اکنون ارزش پول آن‌ها کم‌ نیز شده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اظهارنظر یکی از مسئولان درباره با بازار بورس افزود: به گفته این مسئول، دولت کسری بودجه خود را از بازار سرمایه و فروش اوراق جبران کرده است لذا مسبب اصلی تلاطم ایجادشده در بازار بورس دولت است.

او با بیان اینکه دولت از نوسانات ایجادشده در بازار ارز نیز سودهای بسیاری به جیب زده است، ادامه داد: دولت از بالا رفتن قیمت ارز استفاده کلان برد و بسیاری از بدهی‌های خود را از این طریق پرداخت کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید بررسی شود چه دستی در کار است که ارز ۱۱ هزار تومانی به یکباره به ۳۰هزار تومان رسید و بعد به دنبال فشارهای وارده به دولت کمی پایین آمد مگر چه اتفاق و تغییری در کشور و جهان رخ داد که باید چنین اوضاع سخت اقتصادی به مردم تحمیل شود لذا اینگونه اقدامات ازسوی دولت جای تعجب و سوالات بسیار دارد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا