کد خبر: 1908996107
بازارها و خدمات مالی

نوسان نرخ ارز در کانال‌های ۲۲ و ۲۳ هزار تومانی

ارزش دلار با اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، دیروز در صرافی‌های بانکی، هزار و ۶۰۰ تومان تومان نسبت به شنبه کاهش یافت و به ۲۲ هزار و ۸۹۰ تومان رسید، اما در اواخر وقت دوباره به کانال ۲۳هزار تومان بازگشت.

بر اساس شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز در حالی‌که تا ساعت ۱۴ روز گذشته نرخ دلار آمریکا ۲۲هزار و ۸۶۰ بوده است، اما در ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه هر دلار آمریکا با رشد ۶۵۰ تومانی به ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

همچنین اونس جهانی طلا روز گذشته به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی تغییر محسوسی را تجربه نکرد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز که در شروع زمان معاملات در محدوده یک‌میلیون و ۸۵ هزار تومان بود با رشد ۲۴هزار و ۷۰۰ تومانی در اواخر زمان معاملات به یک‌میلیون و ۱۶۶ هزار تومان رسید.

نرخ سکه نیز از قافله رشد طلا در بازار داخل با وجود تعطیلی بازارهای جهانی جا نماند و در اواخر وقت افزایش قیمت را تجربه کرد و وارد محدوده ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد.

هجوم دلالان ارز برای فروش دلار در مشهد

از سوی دیگر کاهش نرخ دلار و رسیدن قیمت آن به کانال ۲۲۰هزار ریال باعث هجوم دلالان ارز به بازار غیر رسمی آن در مشهد برای فروش دلار شده است در حالی که خریداری برای آن نیست.

کارشناس اقتصادی دبیرخانه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی روز یکشنبه به ایرنا گفت: این رفتار هیجانی بازتاب تحولات سیاسی اخیر در جهان بوده که باعث کاهش نرخ دلار شده است.

سعید سبزه ‌محمدی افزود: اکنون در بازار غیر رسمی ارز واقع در خیابان امام خمینی (ره) مشهد همه فروشنده دلارند و حتی راضی به فروش آن به قیمت ۱۹۰هزار ریال نیز شده‌اند، اما خریداری نیست.

او ادامه داد: خریداران دلار انتظار دارند قیمت آن از ۲۲۰هزار ریال نیز کمتر شود. لذا تا زمانی که نرخ دلار تثبیت نشود، خریداری نیز برای آن در بازار غیر رسمی نخواهد بود.

این کارشناس افزود: در این اوضاع صرافی‌ها موظف به خرید و فروش دلار به نرخ روز هستند و هر چه خرید و فروش آن بیشتر شود، کسب و کار صرافی نیز رونق می‌گیرد.

او در باره علت افزایش گرایش به خرید و فروش در بازار غیررسمی ارز نسبت به انجام معاملات در صرافی‌ها عنوان کرد: نرخ خرید دلار در این بازار از نرخ خرید آن در صرافی بالاتر و نرخ فروش دلار در این بازار نسبت به نرخ فروش در صرافی پایین‌تر است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا