کد خبر: 04129916920
صنعت و معدن

هدف‌گذاری‌های شرکت کاشی و سرامیک سعدی برای افق ۱۴۰۴

لیلا ابوالفتحی

مدیرعامل شرکت کارخانجات کاشی و سرامیک سعدی می‌گوید در صورتی که در افق ١۴٠۴ بتوانیم ٧٠٠میلیون متر مربع کاشی تولید کنیم، جز ۴کشور برتر خواهیم شد.

همایش «چند قدم تا تهران» به مناسبت شصتمین سالگرد تاسیس شرکت کارخانجات کاشی و سرامیک سعدی صبح دیروز برگزار شد.

مدیرعامل شرکت کارخانجات کاشی و سرامیک سعدی، درباره چشم‌انداز این شرکت تا سال ١۴٠۴ گفت: دستیابی به جایگاه ۵برند برتر کاشی و سرامیک ایران در بازار بورس، قرار گرفتن در جمع ۵شرکت برتر صادرکننده به کشورهای آسیایی جنوب غربی از منظر سهم صادرات از تولید کل، قرار گرفتن در سبد انتخاب مشتریان تهرانی در خرید محصولات کاشی و سرامیک خواهد بود.

مجتبی مالکی همچنین تصریح کرد: میزان فروش ٩ماهه این کارخانه، ٩٠درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است، همچنین شرکت کارخانه‌جات کاشی و سرامیک سعدی، رتبه پنجم صادرات در بازارهای بین‌المللی را داشته و در صورتی که در افق ١۴٠۴ بتوانیم ٧٠٠میلیون متر مربع کاشی تولید کنیم، جز ۴کشور برتر خواهیم شد.

او با بیان اینکه از ١٣٩٩ تا ١۴٠۴ برنامه‌ای ۵ساله طراحی شده که نقشه راه تولید در این مجموعه صنعتی است، اظهار کرد:‌ ظرفیت تولید فعلی شرکت کاشی و سرامیک سعدی، ٣میلیون و ۶٠٠هزار متر مربع در سال با سه خط تولید است که در چند طرح توسعه مقرر شده تا این ظرفیت ارتقا یابد؛ برای مثال در طرح توسعه یک، یک خط تولید جدید با ارتقا ده درصدی سطح اشتغال و ١۵درصدی ظرفیت تولید در افق ١۴٠٠ در نظر گرفته شده و است و در طرح توسعه دو نیز تصمیم بر آن است تا دو خط پیشرفته اضافه شده و ظرفیت اشتغال تا سال ١۴٠٢ دو برابر شود.

در ادامه این همایش مدیرعامل صدر تأمین گفت:  این مجموعه در دوران رونق بازار بورس عرضه را بیشتر کرده و در شرایط رکود بازار نیز شرکت بازرگانی ایجاد و با تزریق مناسب به نقدشنودگی بازار کمک کرده است.

ابتدا غلامرضا سلیمانی در این همایش اظهار کرد: مجموعه شستا که متعلق به تأمین اجتماعی است ۴۲میلیون ایرانی سهامدار دارد و در سایه سیاست‌های وزارت کار و امور اجتماعی و با ایجاد شفافیت بورسی شده است.

او با بیان اینکه کارخانه‌های مربوط به این شرکت در ۳۵ درصد از اقلیم ایران در بخش معدن و صنایع معدنی فعال است گفت: تاکنون به دلیل وفور درآمدهای نفتی به بخش‌های معدن و ظرفیت‌های صنایع معدنی کمتر توجه شده است اما این بخش اکنون یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور بدل شده و در ۲سال گذشته مأموریت ما بر حوزه اکتشاف متمرکز شده است.

سلیمانی عنوان کرد: در مجموع ۲۵ شرکت مدیریتی و غیرمدیریتی در مجموعه صدر تأمین وجود دارد که در بخش مدیریتی در ده ماهه امسال ۶ درصد رشد تولید وجود داشته و اکثر کارخانجات با صددرصد ظرفیت در حال فعالیت هستند.

مدیرعامل صدر تأمین عنوان کرد: به غیر از ذوب‌آهن اصفهان که ۲میلیون تن تولید داشته اغلب کارخانه‌های ما بیش از ۵/۱ تن تولید داشته‌اند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: در مجموعه کارخانه‌های کاشی سعدی با وجود همه مشکلات و رقابت بالا در بازار به دلیل رکود صنعت ساختمان رشد ۱۰درصدی تولید ایجاد شده و این مجموعه توانسته‌ است در ده ماهه سال گذشته ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال فروش داشته باشد.

شتاب‌دهنده صدر فردا پلتفرمی برای توسعه

در ادامه مدیرعامل شتاب‌دهنده صدر فردا درباره این شتابدهنده توضیح داد: ایجاد جریان نوآور با تاکید بر درونزایی اقتصاد کلمه کلیدی اقتصاد مقاومتی خواهد بود که در برنامه‌های راهبردی  هلدینگ صدر تامین و شرکت‌های زیرمجموعه مورد توجه واقع شده است. امیدواریم شتاب‌دهنده صدر فردا بتواند پلتفرمی برای توسعه نوآوری در خانواده صدر تامین و در بخش معدن و صنایع معدنی کشور باشد.

او ادامه داد: ماموریت شتاب‌دهنده صدر فردا حول دو محور اصلی خواهد بود. محور اول و اساسی آن شناسایی، جذب و راهبری طرح‌های نوآورانه‌ای است که از سوی محققان در اکوسیستم نوآوری کشور در حال خلق است و امید است با حمایت‌های صدر فردا در آینده هریک از این طرح‌ها تبدیل به کسب و کارهای موفقی شود و خانواده صدر تامین روز به روز گسترده شود. همچنین نعمت معادن و ذخایر کشور در کنار ذخایر انرژی، به علاوه دانش و فناوری جوانان، ایران را به عنصری  موثر در تجارت جهانی معدن و صنایع معدنی بدل خواهد کرد.

به گفته کمالی، از دیگر ماموریت‌های صدر فردا پاسخ به نیازهای فناورانه که شرکت‌های هلدینگ صدر تامین با آن مواجه هستند. این نیاز می‌تواند قطعه، ماده، ماشین‌آلات و… باشد. ما در شتاب‌دهنده صدر فردا تمام تلاش را خواهیم کرد تا قطعات شرکت‌ها را تامین و وارداتی‌ها را بومی‌سازی کنیم و این اساسی‌ترین نقطه در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای جلوگیری از خروج ارز، حفظ جریان تولید و… خواهد بود.

او همچنین درباره یکی دیگر از فعالیت‌های صدر فردا اظهار کرد: ما موفق شدیم تا یکی از قطعات پرمصرف در صنعت کاشی و سرامیک را با قیمت ٢٠درصد پایین‌تر در داخل تولید کنیم  و از خروج ارز جلوگیری شود.

در این همایش رونمایی از برند کاشی سعدی تهران، افتتاح اولین مرکز نوآوری مواد ساختمانی ایران در تهران، افتتاح خط چهارم تولید کارخانه‌، افتتاح مرکز پآموزشی و مشاوره و درمانگاه دندانپزشکی جوادالائمه(ع)، افتتاح نمایشگاه و فروشگاه مرکزی و تقدیر و تجلیل از برگزیدگان انجام شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا