کد خبر: 31020183403
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

پیش بینی رییس اتحادیه طلا و جواهر از قیمت سکه

قیمت انواع سکه در بازار طلا به‌دنبال افزایش اونس جهانی، افزایش قیمت را تجربه می‌کند، به‌گونه‌ای که قیمت سکه امامی ٢٧٠ هزار تومان افزایش یافته است.

اقتصاد آنلاین؛ در شرایطی که قیمت اونس جهانی در آخرین لحظات معاملاتی با افزایش قیمت، معادل ١٨۴۶ دلار و ۶٧ سنت ثبت شده است‌، بازار طلا و سکه افزایش قیمت را تجربه می‌کند؛ به‌گونه‌ای که قیمت سکه امامی ٢٧٠ هزار تومان افزایش یافته است.

به این ترتیب سکه امامی در این ساعت از معاملات، ١۴ میلیون  و ٣١٩ هزارتومان قیمت خورده است. این سکه روز پنجشنبه گذشته با قیمت ١۴ میلیون و ۴۴ هزارتومان معامله می‌شد که افزایش قیمتی در حدود ٢٧٠ هزار تومان را نشان می‌دهد.

نیم سکه نیز تا این لحظه با قیمت ۷ میلیون و ٨٩۵ هزارتومان معامله می‌شود که نسبت به روز معاملاتی گذشته معادل ٧ میلیون و ٨۴۵ هزار تومان افزایش قیمتی نزدیک به ۵٠ هزار تومان داشته است.

همچنین ربع سکه ۴ میلیون و ٩٠٢ هزارتومان قیمت خورده است که نسبت به قیمت روز معاملاتی گذشته معادل ۴ میلیون و ٨۵٢ تومان، کاهش قیمتی در حدود ۵٠ هزار تومان داشته است.

هر سکه یک گرمی نیز با قیمت ۲ میلیون و ٨۵٢ هزارتومان و بدون تغییر نسبت به روز معاملاتی گذشته معادل ٢ میلیون و ٧٩۵ هزار تومان با ۵٠ هزار تومان افزایش ثبت شده است.

حباب سکه چقدر است؟

به این ترتیب هر سکه امامی یک میلیون و ١٠٣ هزارتومان، نیم سکه،  یک میلیون و ٢٨١ هزارتومان، ربع سکه، یک میلیون و ۵٩٢ هزار تومان و هر سکه یک گرمی، یک میلیون و ٢٢٢ هزار تومان حباب دارد.

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر در این رابطه طی گفت‌و‌گویی با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: بازار طلا و سکه تحت تاثیر بازار ارز و قیمت اونس جهانی طی روزهای اخیر نوسانات بسیاری را تجربه کرده.

هرچند که قیمت اونس جهانی به طور کلی روندی کاهشی داشته، اما در چند روز اخیر با افزایش قیمت به همراه بوده است. از سوی دیگر نیز مسئله تقاضا، قیمت طلای آب شده و موضوعات سیاسی نیز مطرح است.

شرایط مذکور تقاضا را به حداقل و همچنین داد و ستد مصنوعات ساخته شده در بازار را نزدیک به صفر رسانده است.

وی در این‌باره پیش بینی کرد: اگر وضعیت با روند فعلی ادامه پیدا کند، همچنان شاهد افزایش قیمت در بازار طلا و سکه خواهیم بود. علاوه بر این نیز با وجود این شرایط روند تولید آسیب پذیر می‌شود.

امید است با تنظیم عرضه و تقاضا، آرامش و ثبات در بازار حاکم و روند بازار کاهشی شود.

در غیر این صورت اما شاهد ادامه نوسانات افرایشی خواهیم بود. وقتی بازار ارز نوسانات افزایشی را تجربه می‌کند، نمی‌توانیم انتظار کاهش قیمت طلا و سکه را داشته باشیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا