کد خبر: 2904991394
اقتصادبازرگانیخدمات و توزیع

گزارش‌های ضد و نقیض از قاچاق معکوس ماسک

نایب‌رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با اشاره به رونق قاچاق ماسک از ایران، اعلام کرد: باید تا جایی که امکان دارد فروش کارخانه ها به این افراد واسطه متوقف شود و ماسک را به طور مستقیم به دست مصرف کننده برسانیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، بهرام شهریاری نایب‌رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک گفت: در حال حاضر قیمت ماسک سه‌لایه در کشور ۱۵۰۰ تومان است در حالی که در کشورهای دیگر با قیمت ۳۰ تا ۴۰ سنت یعنی حدود ۶ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه کانال‌هایی که پوشاک را به کشور قاچاق می‌کردند حالا در زمینه قاچاق ماسک به کشورهای همسایه به ویژه عراق و افغانستان و حتی ترکیه فعال شده‌اند، گفت:‌ تولید روزانه ماسک در ایران بیش از ۱۰ میلیون عدد است و در صورت تأمین مواد اولیه می‌توانیم خیلی زود به تولید ۳۰ میلیون ماسک نیز برسیم.

شهریاری ادامه داد: ساخت ماشین‌آلات لازم برای تولید ماسک نیز در کشور در حال انجام است و تا یک سال آینده تولید ماسک با دستگاه رونق خواهد گرفت.

وی در ادامه پیشنهاد کرد تولیدکنندگان ماسک با ایجاد کمپین فروش مستقیم، واسطه ها را از بازار حذف کنند.

به گفته نایب‌رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک، این اقدام در جهت ثبات قیمت ماسک در بازار خواهد بود و واسطه ها را حذف می کند.

وی افزود: در حال حاضر قیمت فروش ماسک توسط اکثر کارخانه ها ۱۵۰۰ تومان است اما این محصول با قیمت بسیار بالایی به مصرف کننده می‌رسد. دلیل اصلی این اتفاق حضور واسطه های بسیار در بازار است.

وی ادامه داد: نایب‌رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با اشاره به رونق قاچاق ماسک از ایران، اعلام کرد: در حال حاضر قیمت ماسک سه‌لایه در ایران ۱۵۰۰ تومان است اما این محصول در کشورهای همسایه حدود ۶ هزار تومان عرضه می‌شود.

به گفته شهریاری، در حال حاضر اکثر سازمان ها سعی در خرید ماسک از مراکز تولید دارند تا بتوانند ماسک را با قیمت پایین تری در اختیار کارمندان و خانواده آنها قرار دهند، بنابراین در صورت راه اندازی«کمپین فروش مستقیم ماسک به مردم» می‌توان این محصول را مستقیما به مصرف کننده واقعی عرضه کرد.

 میان تیتر: معاون بازرسی اتاق اصناف تهران: گزارشی از قاچاق ماسک نداشته‌ایم

معاون هماهنگی ، بازرسی و نظارت اتاق اصناف تهران با تاکید بر اینکه گزارشی از قاچاق ماسک نداشته‌ایم، گفت: با توجه به تقاضای فراوان، تمامی تولیدات کارگاهی اصناف در بازار عرضه عرضه می‌شود.

حسین درودیان در گفت‌وگو با فارس در مورد وضعیت نظارت برای روند تولید و عرضه ماسک ، توسط اصناف گفت: ماسک‌های تولیدی توسط اصناف؛ صنعتی نیست و در این بخش، تولیدات کارگاهی ماسک انجام می‌شود.

معاون هماهنگی و بازرسی و نظارت اتاق اصناف تهران با تاکید بر اینکه نظارت بر واحدهای تولیدی ماسک  بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است، افزود: بازرسی اصناف فقط در بخش عرضه نظارت را برعهده دارند.

وی افزود: تولید‌کنندگان داخل شبکه کاملا تحت نظارت واحدهای بازرسی و اتحادیه پوشاک  هستند اما ممکن است بخشی از تولیدات خارج از شبکه نجام شودد که قاعدتا کنترل و نظارتی در مورد آنها وجود ندارد.

درودیان با بیان اینکه تاکنون گزارشی از قاچاق ماسک به بازرسی اصناف نرسیده است،  گفت: با توجه به نیاز  تولیدات داخلی در بازار  داخلی عرضه می‌شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا