کد خبر: 15120072966
روزنامهعصر انقراض (طنز)

اجازه بدید قانع نشیم (طنز)

راضیه حسینی

«رضوانی، نماینده مجلس: «ارز ۴۲۰۰ تومانی در یک دقیقه حذف شد. فردا همه می‌گویند «کی بود کی بود، ما نبودیم»

آنچه برای ضرورت حذف این ارز مطرح شد، بر مبنای دو دروغ بود: اول اینکه «ناگزیریم» و دیگر اینکه «می‌خواهیم با فساد مبارزه کنیم»

به فرض اگر می‌خواستیم این کار را بکنیم، باید با اقناع مردم انجام می‌شد، نه فریب مردم.»

واقعاً متشکریم که به فکر اقناع ما مردم هستید. اصلاً همین که دیدیم یک نفر از مسئولان به ما هم فکر کرد پنجاه درصد قانع شدیم.

می‌ماند پنجاه درصد باقی که به نظرمان خیلی مهم نیست. یعنی قانع بشویم یا نشویم در گرانی، بی‌پولی، جیب خالی و… تآثیری ندارد. شما یک ترم کامل، واحد حذف ارز ترجیحی در دانشگاه هم بگذارید سر آخر به قسمت عملی ماجرا که می‌رسیم باز داستان همان است که بود.

مثلاً یک هموطن برای خرید به بازار می‌رود. متوجه می‌شود جنس مورد نظر یک‌هو بیست برابر، بلکه هم بیشتر افزایش پیدا کرده، این فرد تنها حالتی که ممکن است بهش دست بدهد اغما است نه اقناع.

حالا گیریم شما کلی وقت گذاشتید برای قانع کردن ملت. اگر سرآخر گفتیم:«آقای نماینده، اجازه بدید ما قانع نشیم» چه کار می‌کردید؟ می‌گفتید:«هر چی مردم بگن… طرح کنسله آقا؟» شما که سرآخر کار خودتان را می‌کردید.

چه بهتر که این‌طوری ضربتی و در یک دقیقه کار را تماما کردید و رفت. حالا چندتا دروغ، که نه، عدم راست‌گویی هم این وسط اتفاق افتاده و مشکلی نیست. ما قول می‌دهیم ناراحت نشویم.

هر نماینده‌ای هم که گفت:«کی بود کی بود من نبودم» ما حاضریم گردن بگیریم. نگران نباشید می‌گوییم خوشی زده بود زیر دل‌مان، از ارزانی‌ها حوصله‌مان سر رفته بود، گفتیم یک تنوعی ایجاد کنیم.

هی به نمایندگان اصرار کردیم که ارز را حذف کنند. نمایندگان کلی مقاومت کردند. ولی چه کنند که در مقابل خواسته مردم نمی‌توانند مخالفت کنند و سرآخر قبول کردند.

لطفاً از این به بعد هم همین‌طوری سریع و یک دقیقه‌ای قانون تصویب کنید، که نه وقت ارزشمند خودتان گرفته و نه اعصاب ما پودر شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا