کد خبر: 25040191604
بازارها و خدمات مالیروزنامه

اخذ مجوز نخستین صندوق تضمین بازار سرمایه از سازمان بورس

مدیرعامل گروه مالی کاریزما با بیان اینکه مجوزهای لازم نخستین صندوق تضمین چند ضامنی بازار سرمایه از سازمان بورس اخذ شده است، مطرح کرد که ماهیت این صندوق‌ها بدین شکل است که ارزش سرمایه در طول زمان و نیز هم‌زمان با نوسانات ایجاد شده حفظ خواهد شد.

علی تیموری جمع خبرنگاران گفت با توجه به اینکه روند فعالیت پذیره‌نویسی این صندوق‌ها با عرضه‌های اولیه که از بازار تامین مالی می‌کنند، متفاوت است، صندوق‌های سرمایه‌گذاری پول را از بازار خارج نمی‌کنند، بلکه زمینه تجهیز منابع برای خرید سهامدار بازار را فراهم می‌کنند. ماهیت این صندوق‌ها بدین شکل است که ارزش سرمایه در طول زمان و نیز هم‌زمان با نوسانات ایجاد شده حفظ خواهد شد.

مدیرعامل گروه مالی کاریزما با اشاره به اینکه روند فعالیت پذیره‌نویسی این صندوق‌ها با عرضه‌های اولیه که از بازار تامین مالی می‌کنند، متفاوت است، گفت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری پول را از بازار خارج نمی‌کنند، بلکه زمینه تجهیز منابع برای خرید سهامدار بازار را فراهم می‌کنند.

او  در این نشست با تاکید بر این موضوع که در مجموعه کاریزما تلاش شده است تا نقش خود را در توسعه بازار به‌خوبی ایفا کند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی سال‌های گذشته به‌رغم فراز و نشیب‌‌‌هایی که در مجموعه بازار سرمایه به وجود آمد، با اتکا به نیروی انسانی متخصص، توانستیم ازاین شرایط عبور کنیم و اکنون یکی از کامل‌ترین زنجیره‌‌‌های ارزش را در اکوسیستم مالی داریم.

در ادامه نشست خبری مدیرعامل شرکت سبدگردان کاریزما از شروع پذیره‌‌‌نویسی «صندوق تضمین کاریزما» در مرداد امسال خبر داد.

 عزت‌اله طیبی ، با توجه به نزدیک‌شدن به زمان پذیره‌نویسی نخستین صندوق تضمین چندضامنی بازار سرمایه که به وسیله گروه مالی کاریزما انجام خواهد شد، به معرفی این صندوق پرداخت و در جمع خبرنگاران گفت: پس از اتفاقات سال ۹۹ و ریزش‌‌‌های شدید بازار که باعث ضرر و بی‌اعتمادی سهامداران شد، سازمان بورس به دنبال به‌کارگیری ابزاری بود تا بتواند از اصل سرمایه سرمایه‌گذاران حفاظت کند که در این راستا ایده راه‌‌‌اندازی صندوق تضمین اصل سرمایه چندضامنی، برای نخستین بار به وسیله کاریزما ارائه و سازوکار آن طراحی شد.

 او خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم شرکت، ارائه ابزارهای نوین مالی و راه‌اندازی انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری و همچنین طراحی و معرفی ابزارهای جدید متناسب با نیاز بازار است که با همین رویکرد و سابقه که در طراحی و ارائه محصولات جدید داریم، توانستیم نخستین صندوق تضمین اصل سرمایه کاریزما را راه‌‌‌اندازی کنیم.

 مدیرعامل شرکت سبدگردان کاریزما با اشاره به اینکه این صندوق دو نوع واحد ممتاز و واحدهای سرمایه‌گذاری عادی را شامل می‌شود که مشابه آن را در صندوق اهرمی نیز شاهد هستیم، یادآور شد: بر این اساس دارندگان واحدهای ممتاز افرادی محسوب می‌‌‌شوند که سرمایه افراد دارای واحدهای عادی را تضمین می‌کنند تا ریسک موجود کاهش یابد

طیبی ادامه داد: سرمایه‌گذاران واحدهای عادی، با توزیع ریسک توسط رکن چندضامنی، با پرداخت کارمزد، از مواجهه با ریسک از دست دادن سرمایه خود در امان خواهند ماند.

او با تاکید بر اینکه اگر منابع سرمایه گذاران برای ۹۰ روز در صندوق بماند، اصل سرمایه آ‌ن‌ها تضمین می شود، گفت: در حقیقت واحدهای ممتاز، اصل پول سرمایه گذاران را ضمانت می کند و واحدهای عادی در قبال این خدمات، حق بیمه ای را به نوع ممتاز پرداخت می کنند. در نهایت تمام منابع جذب شده (ممتاز و عادی) به شکل یک صندوق واحد در بازار سرمایه فعالیت می کند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا