کد خبر: 02110066143
توسعه و اقتصاد ملی

ایستگاه راه آهن خاش دهه فجر آماده راه‌اندازی می‌شود

نماینده مردم خاش، تفتان، میرجاوه و بخش‌های کورین و نصرت‌آباد زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایستگاه راه آهن در مراحل پایانی عملیات اجرایی قرار دارد و با توجه به گزارش مجری طرح در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

اسماعیل حسین‌زهی روزشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: پروژه راه آهن از برنامه های اولویت دار دولت بوده و تاکنون از زاهدان به خاش کارهای بزرگی انجام شده و بخش بزرگی از این پروژه شاخص آماده راه اندازی است و همچنان کارها با قوت ادامه دارد.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: برای پروژه راه دو بانده خاش – زاهدان نیز در پی مکاتباتی که با وزیر راه و شهرسازی انجام شد خبرهای خوبی در راه است و تا پایان سال نزدیک به سه کیلومتر از این محور به بهره برداری خواهد رسید.

حسین زهی ادامه داد: برای نخستین بار در استان در حوزه روستایی، عملیات گازرسانی به۹۳ روستا در بخش های مرکزی و پشتکوه شهرستان خاش در دست اقدام بوده و در حال حاضر احداث خط گاز شهر اسماعیل آباد و تعداد ۷روستا تکمیل شده و طی ماههای آینده پیمانکار نصب علمک در این روستاها را آغاز خواهدکرد.

وی اظهار داشت: طبق برنامه زمانبندی طی یک ماه آینده احداث خط گاز روستاهای حوزه جنوبی شهر خاش و بخش پشتکوه آغاز خواهد شد.

این عضو مجمع نمایندگان استان ادامه داد: جهت پایداری خط و رفع عیب از افت ولتاژ در پیک بار، توسعه پست ۲۳۰ کیلوولت برق در دستور کار قرار گرفت و از ابتدای سال ۱۴۰۰ احداث دو  فیدر۲۳۰ کیلو ولت سراوان و دو فیدر ۶۳ کیلوولت اسلام آباد خاش شروع به کار شده و طبق برنامه ارائه شده در اواسط سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

نماینده مردم حوزه انتخابیه خاش در مجلس شورای اسلامی، به همراه صالحی فرماندار و برخی از مسوولان محلی از پروژه های راه آهن، راه ترانزیتی دو بانده خاش- زاهدان، جایگاه سی ان جی شهرداری، گاز و پست برق شهرستان بازدید و در جریان آخرین وضعیت این پروژه ها قرار گرفتند.

نایب رییس کمیسیون عمران و نماینده مردم خاش در مجلس در این بازدید بر ضرورت تکمیل و بهره برداری هرچه سریع تر این طرح ها جهت ارتقای زیرساخت های عمرانی منطقه در حوزه های مختلف تاکید و راهکارهای لازم را برای این منظور ارائه کرد.

نماینده مردم خاش در مجلس همچنین به اتفاق فرماندار، بخشدار پشتکوه و رییس شورای اسلامی شهرستان با حضور در روستای بیلری با مردم این منطقه دیدار و گفت‌وگو کردند.

خاش در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در مسیر ترانزیتی چابهار- میلک قرار دارد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا