کد خبر: 02110066139
توسعه و اقتصاد ملی

سیستان و بلوچستان دارای رتبه برتر در سرمایه‌گذاری کشاورزی

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان دارای رتبه برتر در سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی است و مزیت‌های بی‌نظیری دارد که با حمایت همه دست اندرکاران می‌تواند به استان برخورداری تبدیل شود.

نیکبخت در گفت وگو با ایسنا- با بیان توانمندی‌های استان در زمینه شیلات،تولید گوشت قرمز، تولید محصولات گرمسیری، گلخانه‌ای و باغی بویژه خرما و محصولات خارج از فصل و گیاهان دارویی افزود: برای تحول در بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان در بخش‌های مختلف سند توسعه‌ای تدوین و محور برنامه‌های کاری سازمان جهادکشاورزی قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه اظهار کرد: سالیانه بیش از پنج میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود.

نیکبخت افزود: بسیاری از محصولات کشاورزی دارای زمان تولید و مصرف محدودی هستند و صنایع تبدیلی می‌توانند با حفظ و نگهداری محصولات در آنها به گونه‌ای تغییر و تبدیل ایجاد کند که امکان مصرفشان در تمامی ایام سال میسر باشد.

وی گفت: با توجه خاص به تولید خرما و توسعه زنجیره ارزش آن،بهره‌گیری از تمام ظرفیت بازارهای سطح کشور برای فروش محصولات تولیدی استان، توسعه کشت میوه‌های گرمسیری بویژه موز وانبه و کشت‌های گلخانه‌ای می توان در این بخش اشتغالزایی خوبی را انجام داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: بکارگیری فرصت همجواری با کشورهای همسایه در این زمینه‌ها می‌تواند موجبات رونق بخش کشاورزی و توسعه پایدار در منطقه شود.

نیکبخت با بیان این که استان در محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری نیز از شرایط خوبی برخوردار است، گفت: اگر کشور می خواهد در بخش محصولات گرمسیری تولید داشته باشد، آن را باید در سیستان و بلوچستان جست و جو کند، چراکه خاستگاه این تولیدات است.

وی اضافه کرد: علیرغم این که اعلام می شود سیستان و بلوچستان استان خشکی است، اما با بارندگی هایی که رخ می دهد و با استفاده از منابع آبی موجود و خاک و هوای خوب، البته در صورت مدیریت خوب می توان برای توسعه کشاورزی بهره برد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا