کد خبر: 260402133036
روزنامهفناوری اطلاعات و ارتباطات

بر طبل شادانه بکوب

انجمن تجارت الکترونیک: «ایران قهرمان اینترنت بی‌کیفیت در جهان است.»

راضیه حسینی

خوشبختانه این قهرمانی هم نصیب ایران شد و لازم است بر طبل شادانه بکوبیم. احتمالاً قله‌های زیاد دیگری برای فتح باقی نمانده است. به لطف مسئولان، در مملکتی زندگی می‌کنیم که در اکثر زمینه‌ها قهرمان شده است.

قهرمان بی چون و چرا در ساخت بی‌کیفیت‌ترین خودروهای جهان. طوری که اگر خودروساران دنیا با هم جمع شوند و تمام تلاش خود را برای ساخت یک خودروی بی‌کیفیت انجام دهند باز هم به پای ما نمی‌رسند و در یک سری موارد نمره‌ی منفی دریافت خواهند کرد. دست خودشان نیست، نبود یک سری استانداردها در مغزشان قفل است و نمی‌توانند تصورش کنند. ولی خودروسازان ما این قابلیت را دارند که همه‌ی تصوراتشان را در عرض چند دقیقه، و با رونمایی از یک خودروی ملی، در هم بشکنند.

در زمینه‌ی کیفیت هوا هم در حال رسیدن به قهرمانی هستیم و اگر کمی دیگر گرد و خاک و آلودگی یاری کنند سکوی اول را مال خودمان می‌کنیم.

در مورد کیفیت زندگی و شاخص فلاکت، وضع‌مان بد نیست. فقط چند تا کشور فلک زده باقی مانده است که با تلاش شبانه‌روزی مسئولان، امیدواریم به زودی از آنها هم جلو بزنیم و در فلاکت هم قهرمان شویم.

کمی نگران سرعت اینترنت بودیم که به باقی موارد زندگی‌مان بخورد، ولی وزیر محترم ارتباطات طوری خیال‌مان را راحت کرد، که تا سال‌ها از این بابت هیچ نگرانی و اضطرابی به خودمان راه نمی‌دهیم و با آرامش از سرعت افتضاح اینترنت لذت می‌بریم.

زندگی در کشوری قهرمان واقعاً جذاب است. در قسمتی از کشور، مردم در حال تبدیل شدن به مجسمه‌هایی از گرد و خاکند. جایی دیگر مشغول جمع کردن کاردستی خودروسازان از زیر دست و پا هستند.

بعضی پشت سیستم شب را به صبح رسانده و با امید به دانلود شدن فایل، چشم باز کرده‌اند که با صحنه‌ی خطا برای قطعی اینرتنت مواجه شده و دوباره ترجیح دادند بخوابند، شاید خواب دانلود شدن کامل را ببینند. در جایی دیگر هم مسئولان در حال بررسی تپه‌های باقیمانده و فتح آنها هستند.

به نظرتان چند تا قهرمانی دیگر می‌تواند در کارنامه‌ی مسئولان ثبت شود؟

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا