کد خبر: 14120072695
توسعه و اقتصاد ملی

تاکیدات ویژه استاندار سیستان و بلوچستان برای ارائه خدمات نوروزی

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همه جایگاه‌‍‌های سوخت در شهرهای مسافرپذیر این استان در ایام نوروز باید به صورت شبانه‌روزی فعال باشند تا مسافران و گردشگران با مشکل کمبود سوخت مواجه نشوند.

به گزارش ایسنا- حسین مدرس خیابانی در ستاد اجرایی خدمات سفر سیستان و بلوچستان اظهارداشت: وقتی راجع به تنظیم بازار صحبت می‌کنیم این مهم در ایام نوروز و شب عید، ماه رمضان، محرم و صفر خود را نشان می‌دهد.

وی افزود: هر چند که در طول سال ما باید نسبت به بحث منابع طبیعی و درختکاری اهتمام داشته باشیم اما در روزهای اخیر با توجه به نزدیک شدن به روز درختکاری  این مهم دارای اهمیت است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه باید از امروز همه‌ی فرمانداران استان ستاد سفر را تشکیل دهند و کمیته‌های مربوطه را برگزار و تقسیم کار انجام شود ادامه داد:دستگاه‌های دولتی سه کار محوطه‌سازی، فضای سبز و زیباسازی را مدنظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه  روز پانزدهم اسفند تمام دستگاه‌ها موضوع کاشت نهال را مدنظر داشته باشند اظهارداشت: اصلش این است که آیین روز درختکاری نباید به یک روز ختم شود و بایستی عرف همگانی باشد.

مدرس خیابانی با بیان اینکه امیدوارم چهره شهر زاهدان تغییر کند تاکید کرد:  وقتی صحبت از توسعه و پیشرفت می‌کنیم به این معنی است که هر روز چهره شهر در تمام ابعاد باید متفاوت باشد.

وی با اشاره به اینکه در بحث فرهنگسازی در رفتارهای اجتماعی و شهروندی باید تلاش انجام شود تصریح کرد: ما هدفمان از اینکه گردشگر و مسافر به استان بیاید و به آن‌ها خدمات دهیم این است که اقتصاد شهر و استانمان فعال باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: کرونا در ۲ سال گذشته برنامه‌های گردشگری و سفر را کمرنگ کرد اما امسال پیش‌بینی می‌شود متفاوت‌تر باشد و مردم به نسبت ۲ سال اخیر بیشتر به سفر بروند.

وی با اشاره به اینکه از کنار این رفت و آمدها باید اشتغال برای مردم ایجاد شود، بیان کرد: اصل فضای گردشگری اقتصاد است و برای درآمد از این حوزه باید هدف‌گذاری شود تا با خدماتی که به مسافران ارائه می‌شود به اقتصاد شهر کمک کنیم.

مدرس خیابانی ادامه داد: باید به وضعیت نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی شهرها رسیدگی شود و همه دستگاه‌ها موظفند در ایام نوروز نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی ادارات را در اختیار گردشگران قرار دهند.

وی تصریح کرد: زیباترین سواحل در این استان وجود دارد اما هیچ استفاده‌ای در زمینه ورزش‌های آبی نمی‌شود که لازم است اداره ورزش و جوانان در این زمینه اقدامات مناسبی را برنامه‌ریزی کند.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر افزایش ظرفیت مراکز بهداشتی و درمانی و شناسایی نقاط حادثه‌خیز استان بیان کرد: مراکز عرضه نان و مواد غذایی و مراکز توزیع میوه و مرکبات باید تحت نظارت کافی قرار گیرند و به شهرهای مسافرپذیر نیز سهمیه آرد ویژه داده شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کسب و کاری در ایام نوروز نباید تعطیل شود افزود: دستفروشان فقط باید ساماندهی شوند چرا که ما به‌عنوان مسوول نتوانستیم برایشان اشتغالزایی کنیم و خودشان دست به کار شدند بنابراین به هیچ وجه نباید جلوی کار آنها گرفته شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا