کد خبر: 11040035408
روزنامهعصر انقراض (طنز)

لانگ‌شات بگیر و باشعور باش(طنز)

راضیه حسینی

«توهین استاندار سیستان و بلوچستان به خبرنگار صدا و سیما به خاطر اینکه در کادر تصویر مصاحبه با دکتر حریرچی نیست.»

در فیلمی که از برخورد آقای استاندار گرفته شده تنها کلماتی که واضح شنیده می‌شود فهم و شعور است. «خبرنگار این‌قدر فهم و شعور نداره… صدا و سیما این‌قدر فهم و شعور نداره… فهم و شعور نداره…»

خبرنگارهای عزیز، برای اینکه بعد ازاین دیگر باعث ناراحتی و عصبانیت هیچ مسئولی نشوید لازم است به چند نکته توجه کنید:

–  وقتی تعداد مسئولان در مصاحبه از یک نفر بیشتر شد هیچ‌وقت این اشتباه مهلک را انجام ندهید که از یک مسئول تک‌شات بگیرید، طوری فیلم‌برداری کنید تا همه زوایای همه مسئولان به خوبی گرفته شود.

– اگر دیدید مسئولی روی صندلی طوری نشسته که هر آن امکان پارگی قسمتی از شلوار وی وجود دارد، به هیچ وجه تذکر ندهید و اعتراض نکنید. شما از کجا می‌دانید؟ شاید این بنده خدا دچارمشکلات بسیار جدی در ناحیه ستون فقرات، غضروف زانو، تاندون پا، دیسک‌های گردن، کمر و.. باشد و مجبور است در آن حالت بنشیند.

مورد داشته‌ایم خبرنگاران در زمینه نشستن مسئولی اعتراض کردند، مسئول بیچاره برای اینکه ثابت کند نشستنش همیشه همین شکلی است، از آن روز به بعد حتی ایستاده  و در هنگام راه رفتن هم با همان فرم پا حرکت می‌کند. (همین را می‌خواستید؟ زدید مرد بیچاره را ناقص کردید رفت.)

– فحش مسئولان گله، هر خبرنگاری نخوره خله. حواس‌تان باشد هیچ‌وقت از حرف‌های مسئولان ناراحت نشوید و فردای مصاحبه کلی اعتراض ردیف نکنید. این‌قدر نازک‌نارنجی نباشید، حالا یک حرفی زده و رفته. اگر اعتراض کنید ممکن است چنینی جوابی بشنوید: «من حرف بدی نزدم. اصلاً حرف زدنم همین‌طوریه. همه جا همین حرف‌ها رور می‌زنم.»

مصاحبه فردای جناب رئیس: «آقای فلانی این‌قدر فهم و شعور نداره که به اون رئیس نفهم بگه بابا شعور داشته باش.»

مصاحبه پس‌فردا: «یک سری نفهم بیشعور ریخته‌اند توی استان. بیشعور، فهم داشه باش» و… دیدید، بنده خدا کلاً این شکلی حرف می‌زند، باز هم زود قضاوت کردید.

و پیشنهاد آخر، هیچ‌وقت از مسئولان انتظار عذرخواهی نداشته باشید. اصلاً مسئولان اشتباهی نمی‌کنند که به‌خاطرش مجبور به عذرخواهی شوند. تا دیر نشده خودتان بروید عذرخواهی کنید و یادتان باشد همیشه، همه مسئولان، باید در کادر دوربین حضور داشته باشند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا