کد خبر: 16050040982
اقتصاداقتصاد کلانروزنامهصفحه یک

تدبیر اتحادیه اروپا برای نزدیکی مبتکران و سرمایه‌گذاران خصوصی

ترجمه: محمود نواب مطلق

اتحادیه اروپا هر سال میلیاردها یورو صرف تحقیقات و اختراعات می‌کند؛ اما  با چه سازوکاری صاحبان نوآوری‌ها با سرمایه‌گذاران خصوصی مرتبط می‌شوند؟

ما در دوبلین یک شرکت فناوری‌های پزشکی را یافتیم که از این فرصت اتحادیه اروپا برای ارتقای کمی، کیفی و مالی خود منتفع شده است.

شرکتی متخصص در امور پزشکی از راه دور. دستگاه ردزینک این امکان را برای کادر درمان فراهم می‌کند که به کمک نرم‌افزار مستقر در آن و دوربین‌هایش، از راه دور و به طور همزمان با بیماران و کادر درمان در مکانی دیگر ارتباط برقرار شود.

این فناوری ارزشمند به خصوص در دوران بحران کرونا که جابه‌جایی و حضور فیزیکی باید به حداقل برسد، خوش درخشید. دونال موریس، مدیر عامل و بنیانگذار این شرکت اذعان می‌دارد که کرونا در حقیقت سکوی پرشی برای فعالیت‌ها و توسعه این شرکت شد.

او در این خصوص می‌‌گوید: « ما در ابتدا با دوربین‌هایی برای کارکنان پزشکی و پیراپزشکی برای حضور در صحنه  شروع کردیم و سپس با گسترش کار به بخش‌های آی‌سی‌یو و ایزوله، آن را برای رفاه حال بیماران مبتلا به کرونا توسعه دادیم.»

تحول در نحوه خدمت‌رسانی مؤثر برای بیماران

او همچنین می افزاید:« این فعالیت برای دادن خدمت به بیمار به بهترین وجه، در کوتاه‌ترین زمان و در هر مکان پیش‌بینی شده است.»

مسئولان نظام سلامت ایرلند بر این باورند این فناوری از راه دور در نحوه خدمت‌رسانی مؤثر برای بیماران، انقلاب ایجاد کرده است.

مارتن کورلی، مدیر قسمت اختراعات و مبدل‌های دیجیتالی شرکت دولتی خدمات اجرایی بهداشتی نیز در این خصوص می‌گوید:« این فناوری به ما این فرصت را می‌دهد تا در زمان مناسب تصمیم ضروری و متناسب با اوضاع را اتخاذ کنیم.»

دریافت دو میلیون یورو از اتحادیه اروپا

او می افزاید:« به کمک این تجهیزات ما می‌توانیم به طور همزمان با متخصصان فوریت‌های پزشکی در کوتاهترین زمان  به صورت تصویری ارتباط برقرار و تصمیمات مورد نیاز بیمار را اتخاذ کنیم.»

این شرکت در سال ۲۰۲۰ (۱۳۹۹) دو میلیون یورو در چارچوب برنامه افق ۲۰۲۰  اتحادیه اروپا دریافت کرده بود.

برنامه «افق نتایج سکوی اتحادیه اروپا» نیز که به منظور ارتباط مبتکران و سرمایه‌گذاران پیش‌بینی شده است نتایج خوبی برای این شرکت در برقراری ارتباط با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی داشته است. این برنامه از نظر دونال موریس، مدیر عامل و بنیانگذار این شرکت، منافع بسیار داشته است.

او با اظهار خرسندی از برنامه‌یادشده می‌افزاید: «استفاده از موقعیت‌های این برنامه، برقراری ارتباط با سرمایه گذاران بخش خصوصی را در سراسر اروپا برای ما فراهم کرد و در این مسیر ما توانستیم شرکت خود را به همگان بشناسانیم و در برنام‌هایی سکوی اسپارت کراتفاندینگ قرار بگیریم.»

دونال موریس معتقد است فناوری پزشکی از راه دور، آینده بسیار روشنی دارد و به همین دلیل شرکتش در استفاده از آن و گسترش این فناوری تلاش‌های فراوانی می‌کند.

ایجاد فرصت برای مبتکران و سرمایه‌گذاران

 او می گوید: «قدم بعدی توسعه روزافزون فعالیت‌های شرکت است. صدها دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان در اروپا به دلیل همه‌گیری کرونا کلاس‌های حضوری خود را تعطیل کرده‌اند و این بهترین فرصت برای شرکت ما در استفاده از این فناوری در راه‌اندازی مجدد کلاس‌ها خواهد بود.»

برنامه افق نتایج سکوی اتحادیه اروپا با ارائه گزارش‌های مستمر ابتکارات و پژوهش‌ها و سرمایه‌گذاری‌های  اتحادیه اروپا در آنها قصد دارد تا هرچه بیشتر فرصت‌هایی را برای مبتکران و سرمایه‌گذاران فراهم کند.

سریل دماریا، از گردانندگان صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطر‌پذیر و استاد دانشکده کسب و کار فرانسه، در  خصوص منافع این برنامه اتحادیه اروپا  می‌گوید: «این یک فرصت عالی است چرا که برای امثال من که  نیازمند سرمایه هستیم، جدولی از سرمایه‌گذارن متنوع را همیشه به نمایش می‌گذارد تا با انتخاب متناسب آنها بتوانیم فعالیت کنیم. همچنین به کمک این جدول من به سراسر اروپا دسترسی دارم.»

 او ادامه می‌دهد: «در این برنامه جهت به طرف فناوری‌های مبتکرانه است و این بسیار ارزشمند و در نوع خود بی‌نظیر است و از طرف دیگر مبین آن است که اروپا حامی ابتکار و خلاقیت است و از این طریق می توانیم مستمر از ابتکارات ونوآوری‌های اروپا باخبر شویم.»

منبع: یورو نیوز

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا