کد خبر: 12050040422
اقتصادتولید و بازرگانیروزنامهصنعت و معدن

تغییر خط تولید؛ راهبرد یک کارخانه کاغذسازی تعطیل‌شده در فرانسه

منبع: محمود نواب مطلق

کارکنان سابق کارخانه کاغذ‌سازی بِگل پیشنهاد راه‌اندازی مجدد  آن را داده اند. صاحبان کارخانه صنعتی بلژیکی اِتِکس به نظر می‌رسد، ترجیح می دهند پیشنهاد شرکت گلوبال ایژی اِن را در این زمینه بررسی کنند. این شرکت به طور انحصاری در مذاکرات با کارخانه تا ۳۱ جولای(۹ مرداد) حضور داشته است.

کارخانه کاغذسازی بِگل یکی از آخرین نمونه های دوران صنعتی شهر بوردو در فرانسه محسوب می‌شود. این کارخانه در شهر بِگل(ژیروند) نزدیک بوردو واقع است و تا بهار مشغول تولید کاغذ برای صفحات گچ بوده است.

اما ۳۰ جولای(۸مرداد) آخرین کارکنان که مسئول امور نظافت و امنیت کارخانه بودند، کارخانه را ترک کردند. دستگاه‌های کارخانه نیز ماه‌ها بود کار نمی‌کردند. هنگام بسته شدن کارخانه ۹۰ نفر از کارکنان تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار گرفتند.

مالک کارخانه بلژیکی اِتکس که  در اکتبر ۲۰۲۰(۱۰ مهر تا ۱۰ آبان ۱۳۹۹) مجبور به بستن آن شد، می‌گوید: «از این ۹۰ نفر ۶۳ نفر توانستند موقعیتهای بهتر کاری برای خود پیدا کنند.

از نظر اشتغال، آموزش بلند‌مدت، برنامه‌های زندگی وکارآفرینی موفقیتهایی کسب کرده‌اند. از این ۶۳ نفر ۶ نفر مجددا در داخل کارخانه مشغول شدند.»

از آن زمان افراد مختلفی برای راه‌اندازی مجدد پیشنهاد داده‌اند ولی فقط شرکت گلوبال ایژی اِن مذاکرات را دنبال کرد. این شرکت متخصص در  تولید  صرفا محصولات بهداشتی با پایه خمیر سلولز است و به طور انحصاری در مذاکرات با کارخانه اِتِکس باقی ماند که نهایتا ۳۱ جولای (۹ مرداد) به نتیجه رسید.

بعد از این مذاکرات نوبت به مذاکره بین این شرکت و کارخانه اِتِکس در مورد کارکنان سابق این کارخانه می‌رسد. این کارکنان در شرکتی به نام آینده کاغذسازی اِتِکس از ماه مارس(فروردین) گرد هم آمده‌اند.

شرکت گلوبال ای ژی اِن  که در نظر دارد کارخانه را بر اساس مدل کارخانه کاغذسازی شاراوین در ایزر راه‌اندازی کند.

لوک برامی، نماینده دائم این شرکت گفته است: «ما قصد داریم با به کار گرفتن ماشین‌آلات جدید و کارآمد برای تولید حوله‌های کاغذی بهداشتی بر پایه خمیر کاغذ بپردازیم.»

منبع: لوموند

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا