کد خبر: 17110068434
جهانروزنامه

تولیدکنندگان آمریکایی آشکار می‎ کنند که در سال ۲۰۲۲ چه اتفاقی برای قیمت‌ها خواهد افتاد

ترجمه: سلیم حیدری

مصرف‎ کنندگان ممکن است مجبور شوند برای هر چیزی از آب نبات گرفته تا دستمال کاغذی به دلیل تورم فزاینده هزینه بیشتری بپردازند.

تولیدکنندگان عمده محصولات مصرفی در ایالات متحده این هفته اعلام کردند که قیمت‌ها را بیش از آنچه قبلاً در سال ۲۰۲۲ پیشنهاد شده بود افزایش خواهند داد. آنها این خبر را بعد از شنیدن نتایج اقتصادی سه ماهه چهارم سال اعلام کردند.

شرکت کلروکس، تولیدکننده مواد شیمیایی خانگی، روز پنجشنبه اعلام کرد که قیمت ۸۵ درصد از محصولات خود را تا اواسط سال افزایش خواهد داد و برای تعدادی از محصولات افزایش قیمت‌های متعدد را برنامه‎ ریزی می‎کند. این شرکت قبلاً قصد داشت فقط قیمت ۷۰ درصد از محصولات خود را افزایش دهد.

به نقل از رویترز، کوین جاکوبسن، مدیر مالی، گفت: «ما آماده هستیم تا در صورت لزوم برای قیمت‎گذاری اقدامات بیشتری انجام دهیم. ما می‌خواهیم ببینیم که تورم در این سال مالی (که در ۳۰ ژوئن(خرداد) به پایان می‌رسد) چگونه خواهد بود.»

وی افزود که کلروکس در حال مذاکره فعال با خرده‎ فروشان در مورد اندازه و دفعات افزایش قیمت است و به «سطح شدید تورم ناشی از فشار هزینه» به عنوان دلیل افزایش قیمت اشاره کرد.

این شرکت همچنین پیش‌بینی درآمد کل سال خود را کاهش داد و جاکوبسن همچنین خاطرنشان کرد که «بازسازی حاشیه سود (به سطوح قبل از همه‌گیری) چندین سال طول می‌کشد.»

شرکت تولید کننده پودر رخت شویی پروکتر اند گامبل، در نظر دارد قیمت مواد شوینده را احتمالا تا پایان ماه افزایش دهد. در بهار، قیمت برخی از محصولات مراقبتی بهداشت شخصی نیز به دنبال آن افزایش خواهد یافت.

شرکت تولیدکننده شکلات هرشی، افزایش قیمت بیشتری را در نیمه اول سال نشان داد، این در حالی است که افزایش قیمت‌های قبلی اتخاذ شده قبل از ۳۱ مارس (اسفند) اجرایی می‌شود. این شرکت پیش‌بینی بدبینانه‌ای را با مدیران اجرایی برای سال ۲۰۲۲ ارائه کرد، آنها انتظار داشتند علی‌رغم افزایش قیمت، حاشیه سود ناخالص کاهش یابد.

کیمبرلی کلارک، سازنده دستمال کاغذی کلینکس، هفته گذشته اعلام کرد که قیمت‌ها را در میان افزایش هزینه‌های خمیر کاغذ، نیروی کار و حمل و نقل افزایش خواهد داد. این شرکت در سال ۲۰۲۱ قیمت‎ها را چهار بار افزایش داد.

علاوه بر این، تعدادی از شرکت‌های بسته‌بندی کالاهای مصرفی، برخی از تخفیف‌های سنتی خود را در هفته‌های اخیر حذف کرده‌اند. این اقدام به‌ طور موثری قیمت‌ها را در فروشگاه‌ها افزایش می‌دهد.

داده‌های تحلیلی شرکت IRI نشان می‎دهد که تعداد تبلیغات محصولات غذایی بسته‎بندی شده مانند غذاهای منجمد و یخچالی در ژانویه ۲۰۲۲ (دی) نسبت به سال گذشته به طرز چشمگیری کاهش یافته است.

کریشناکومار دیوی، رئیس تعامل با مشتری شرکت IRI، گفت: «با محدودیت‌های عرضه، هیچ فایده‌ای برای تبلیغ وجود ندارد.»

موندلز، سازنده کوکی‌های اورئو، ماه گذشته «موج‌های قیمت‌گذاری متعدد» را در سال جاری اعلام کرد، در حالی که تولیدکننده خمیر دندان کلگیت گفت که افزایش قیمت‌های برنامه‌ریزی‌شده را به‌جای نیمه دوم سال، به نیمه اول سال منتقل می‌کند.

نوئل والاس، مدیر عامل کلگیت هشدار داد زمانی که مصرف‎کنندگان متوجه شوند که باید برای محصولات مشابه هزینه بیشتری بپردازند، فروش در تمام دسته‎بندی‌های محصول کاهش می ‎یابد.

این افزایش قیمت در حالی اتفاق می‌افتد که شرکت‌ها تلاش می‌کنند در میان هزینه‌های بالاتر تامین مواد خام که ناشی از مشکلات زنجیره تامین بیماری کروناست، همچنان به حیات خود ادامه دهند.

هزینه‌های حمل‌ونقل و نیروی کار نیز افزایش یافته و تولیدکنندگان را بیشتر تحت فشار قرار داده است. این در حالیست که متعادل نبودن عرضه و تقاضا باعث افزایش تورم ایالات متحده شده است. این تورم در آخرین ماه سال ۲۰۲۱ به ۷ درصد رسید که نقطه اوج آن در چهار دهه اخیر بوده است.

منبع: راشاتودی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا