کد خبر: 16040190361
اقتصادفناوری اطلاعات و ارتباطات

حمایت از کسب و کارهای کوچک اینبار بر بستر یک پلتفرم جدید

فرزین سوادکوهی

پلتفرم حمایت از کسب و کارهای کوچک با هدف ایجاد نرم افزار وفادار سازی مشتریان و رونق و هوشمند سازی کسب وکارهای حضوری مانند کافه رستوران ها، طلا فروشی ها و فروشگاه های پوشاک راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ما محمد فرخ نژاد مدیر عامل و موسس یک شرکت فعال در این حوزه پیش از ظهر امروز در یک نشست خبری با بیان خبر فوق اظهار داشت: این اندیشه که اگر تمرکز و انرژی صاحبان کسب وکارهای کوچک بر روی جذب بیشتر مشتریان آنها تمرکز یابد موفقیت های آنها نیز تضمین بیشتری خواهد یافت ما را بر آن داشت تا دست به ابتکاری تازه بزنیم و بر این قاعده تلاش کردیم بستری برای این کار ایجاد کنیم و بر این اساس محصولی را طراحی و آماده سازی کردیم که بر پایه آن در عین اینکه مبحث وفادار سازی برای مشتریان را قوام بیشتری بیابد در عین حال فرآیند طولانی رسیدن کالا به دست مشتری نیز کوتاه تر و آسان تر و مطمئن تر شود.

وی افزود: در آغاز، کار کردن با پذیرنده‌ها را شروع کردیم و به خاطر ارتباط نزدیکی که با آنها پیدا کردیم کار رفته رفته وسعت یافت و این در حالی بود که چالش های فراوانی در این روند پیش روی ما قرار داشت ولی با تمام این مشکلات موفق شدیم با جذب سرمایه گذار ، ایده اولیه که یک محصول ۳۶۰ درجه شامل صندوق، آنلاین شاپ و باشگاه مشتریان بود را اماده سازی کنیم و سپس با چند صاحب کسب و کار محصول خود را تست و در نهایت به تایید رساندیم.

مدیر عامل “دیجی فای” ادامه داد: در ادامه این روند متاسفانه شیوع کرونا تمام کسب و کارهای مربوطه و بازار را تحت تاثیر منفی خود قرار داد اما با اینحال تلاش شد به هرشکلی هست ایده اصلی کار همچنان فعال باقی بماند و این در شرایطی بود که دغدغه ها و نیازهای پذیرنده ها مرتب از سوی این مجموعه رصد می شد تا با آخرین یافته های بدست امده شرایط به گونه ای فراهم شود که این فعالیت عقیم نماند.

فرخ نژاد همچنین گفت: به رغم آنکه شیوع کرونا کسب و کارهای هدف این مجموعه را تحت تاثیر خود قرار داده بود محصولات و ابزارهای یکپارچه و ۳۶۰ درجه روی بیش از ۳۰ شعبه از پذیرنده‌ها تست شد و البته نتایج هم بسیار دلگرم کننده از آب در آمد و آنها توان بازیابی خود را بدست آوردندچرا که توانستند پس از رکود ناشی از کرونا به کمک آنلاین شاپ، در کمتر از یکسال به فروش قابل‌توجهی برسند و بدینوسیله مجددا فعال شوند.

وی با اشاره به اینکه شیوع کوید ۱۹ باعث شد فرهنگ خرید اینترنتی در مصرف کنندگان ایرانی با سرعتی باورنکردنی‌ رشد پیدا کند گفت: این موضوع باعث شد کسب‌وکارها هم با شتاب بیشتری به سمت فروش آنلاین حرکت کنند و در این میان دیجی کالا هم که متوجه این استقبال شده بود وقصد داشت به حوزه تجارت اجتماعی و حمایت برای راه اندازی کسب و کارهای مستقل ورود کند روی محصول ما که زیر ساخت مناسبی پیدا کرده بود متمرکز شد و بر همین اساس نام این برند به “دیجی فای” تغییر کرد.

فرخ نژاد همچنین افزود: محصولی که ارائه شد شامل یک فروشگاه ساز به همراه ماژول ارسال و پرداخت و ابزارهای جانبی مدیریت کسب‌وکاربود و در ادامه حدود ۴ هزار فروشگاه خود را تحت پوشش این پلتفرم قرار دادند.

این فعال حوزه کسب و کار بر بستر آی تی در عین حال در شرایطی رقم خورد که هدف از ایجاد آن این نبود که همه راهکارهای موجود برای پاسخگویی به نیازهای کسب و کارها را خود به تنهایی توسعه دهد بلکه قرار بر این گذاشته شد تا فروشگاه ساز، پنل و باشگاه مشتریان نیز توسعه داده شود و ماژول های پرداخت و ارسال و خرید دامنه و … به سیستم مربوطه متصل شوند.

وی در پایان اظهار کرد: هدف دیگر این مجموعه این است که چنین پلتفرمی تبدیل به بستری شود که ارائه دهندگان خدمات مختلفی مثل مارکتینگ و جذب مشتری، ارسال و پرداخت، حسابداری، تولید محتوا و … بتوانند در محیط کاربری مربوطه به کسب و کارهای عضو آن خدماتشان را ارائه دهند و فروشنده ها هم بدون دردسر از هرکدام از اونها استفاده بهینه داشته باشند.

بر اساس این گزارش همچنین مهیار ابوترابی مؤسس و مدیر این مارکتینگ نیز گفت:
تمرکز این مجموعه روی کسب و کارهای کوچک و متوسطی است که محصولی برای فروش دارند،تا از این رهگذر بتوان برای توسعه کانال های فروش در بخش آنلاین راهکارهای جامع، سریع و مقرون به‌صرفه ارائه شود.

وی افزود: این می تواند فروشگاه یا مغازه ای حضوری در بازار ، مزون اینستاگرامی ، یک شیرینی پزی خانگی یا یک تامین کننده لوازم جانبی تلفن همراه باشد و در واقع هر کسب‌وکاری که بخواهد محصولات خود را آنلاین و از طریق سایت شخصی خودش بفروشد، میتوناند از دیجی‌فای استفاده کند.

ابوترابی نیز به مقوله وفادار سازی مشتریان اشاره کرد و گفت: به واسطه ارتباط نزدیکی که زمان ارائه برنامه وفادارسازی مشتریان بوجود آمد، از نزدیک توانستیم دغدغه‌های آنها را لمس کنیم.

این مشکل که برای ایجاد وفا دار سازی راه های طولانی و خسته کننده ای پیش رو بود با محصول جدید مرتفع شد و کار کردن دهها شرکت در این روند نیز کنار گذاشته شد و در نتیجه تخفیف های باشگاه مشتریانشان که پیش از این بصورت دستی انجام می شد نیز برطرف شد.

وی اضافه کرد: شلوغی های ایجاد شده در روش های قبلی برای فروش آنلاین و محاسباتی که وقت و فرصت های زیای را بخود اختصاص می داد با پلتفرم جدید برطرف شدو اعتماد لازم نیز بوجود آمد و در عین حال باید به این موضوع نیز اشاره کرد که در حال حاضر، تمام ابزارهایی که یک کسب‌وکار برای مدیریت و توسعه کسب‌وکارش نیاز دارد با این بستر در اختیارش قرار داده می شود و مشکلات پرداخت، ارسال، ستاپ کردن و راه اندازی فروشگاها،چالش جذب مشتری و نداشتن ترافیک در سایت نیز سامان یافته است و همزمان راه‌های پرداخت مثل کارت به کارت، درگاه پرداخت اختصاصی و پرداخت‌یارها نیز در اختیاراین فعالان قرار داده می شود.

مدیر این مارکتینگ افزود: در زمینه پشتیبانی و عملیات هم حمایت همه جانبه از فروشنده ها مد نظر قرار گرفته است و در همه مراحل راه اندازی فروشگاه از اضافه کردن محصول تا ست کردن دامنه دلخواه و همچنین اتصال درگاه پرداخت و کارهای مربوط به آن تحت پوشش قرار می گیرد.

ابوترابی در پایان گفت:نیاز کسب و کارها برای آموزش دیدن در روند این کار نیز پیش بینی شده است و بر این اساس آکادمی آموزش این مجموعه هم راه اندازی شده است تا برخی مسایل مثل جذب مشتری، تبلیغات، مدیریت شبکه های اجتماعی، تولید محتوا، قیمت گذاری و … نیز به آنها آموزش داده شود.

این گزارش حاکی است حسین خلیلی مؤسس و مدیر فنی این محصول نیز اظهار کرد:ما قبل از اینکه بخواهیم یک محصول تمام و کمال به بازار ارائه بدهیم، نمونه های موفق جهانی را بررسی کردیم و روی چندتا از پذیرنده‌ها تست های لازم را به عمل آوردیم و با ایجاد سایت و فید بک هایی که بدست آمد محصول فعلی ارائه شد و این روند همچنان با شرایط جاری بروز می شود تا بهترین حاصل بدست بیاید.

وی افزود در این این فعالیت، ماژول‌های ارسال با دیجی‌اکسپرس و دو بازیگر بزرگ دیگر حوزه لجستیک برای ارسال به سراسر ایران همکاری می‌شود و در بخش پرداخت هم علاوه بر همکاری با بانک‌های بزرگ و چندین PSP مختلف، روش‌های ساده‌تری مثل کارت به کارت هم قرار داده شده است. علاوه بر همه اینها، کاربر قادر خواهد بود بدون بیرون رفتن از پنل مربوطه،آدرس دامنه مورد نظر خود را هم ست کند ودر واقع تلاش بر این است که کاربر درگیر کارهای اضافه‌ای مثل خرید هاست و ترافیک اضافه نشود و نگرانی‌های مسائل فنی از روی دوشش برداشته شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا