کد خبر: 12020024777
صنعت و معدنمجلس

رییس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس مطرح کرد؛ سردرگمی فعالان اقتصادی به‌دلیل تعدد قوانین و مقررات

رییس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس با اشاره به لزوم افزایش هم‌افزایی و قدرت ریسک‌پذیری در بین مدیران، تعدد قوانین را یکی از موانع اصلی در بخش تولید و سردرگمی فعالان اقتصادی برشمرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صمت، سید شمس‌الدین حسینی در جلسه هم‌اندیشی و ارائه بسته پیشنهادی وزارت صنعت در زمینه پشتیبانی و مانع‌زدایی از بخش تولید، با تشریح وضعیت اقتصادی کشور، اظهار داشت: گرچه همچنان مشکلات مربوط به تحریم‌ها و شیوع بیماری کرونا ادامه دارد، اما چشم‌انداز خوبی برای سال ۱۴۰۰ متصور است.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید در مجلس با بیان اینکه در سال‌های اخیر قدرت ریسک‌پذیری در بین مدیران کاهش یافته است، ادامه‌داد: نمی‌توان از مدیری که قدرت ریسک‌پذیری ندارد، انتظار کارهای بزرگ داشت و علاوه بر آن، کاهش هم‌افزایی بین بخش‌های مختلف سبب ایجاد مشکلات و موانع متعددی در حوزه اقتصادی شده است.

وی تصریح کرد: تعدد مجوزها برای انجام یک فعالیت اقتصادی باید به‌صورت جدی مورد توجه قرار گیرد، اکنون یک فعال اقتصادی برای اخذ مجوز بین دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف سردرگم است و برای بهبود فضای کسب‌وکار لازم است این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

حسینی در ادامه به اصلاح ماده هفت قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی‎ اشاره کرد و گفت: سال گذشته این ماده اصلاح شد و اگر اعتقاد بر اجرای جدی آن باشد، نیاز به قانون جدید وجود ندارد، بنابراین لازم است این ماده در دستور کار جلسه‌ای متشکل از همه دستگاه‌های مرتبط قرار گیرد و از ظرفیت آن استفاده شود.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس همچنین با اشاره به مشکلات مربوط به نقدینگی، تأمین مالی و بازار سرمایه در بخش تولید و با تاکید بر جلوگیری از انحصارها گفت: یکی از موضوعاتی که وزیر صنعت در قانون برنامه بودجه به آن اشاره کرد، معادن و استفاده از ظرفیت آن‌ها بود، اگر بتوانیم زنجیره تولید ۲۰ درصد از معادن کشور را تکمیل کنیم بسیاری از مشکلات مربوط به بودجه حل خواهد شد و باید در این زمینه نیز اقدام‌های مناسب را انجام داد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا