کد خبر: 200302129436
بازاربازارها و خدمات مالی

مژده برای گرگانی‌ها؛ خرید غذاهایی با طعم متفاوت از اسنپ‌فود به صورت آنلاین

گرگان از شهرهای بسیار دیدنی در کشور است که با طبیعت بکر و زیبا گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود می‌کشاند. تنوع بالایی از اقوام با آداب و رسوم و فرهنگ‌های متفاوت در استان گلستان زندگی می‌کنند. همین موضوع سبب شده تا غذاهای محلی شهر گرگان تنوع بالایی داشته باشد.

خورشت ساک

با طرز تهیه خورشت ساک آشنا شوید:

انواع مختلفی از غذاهای گیاهی، دریایی و … در این شهر و دیار طبخ شده که می‌توانند برای هر ذائقه‌ای خوشمزه و جذاب باشند.

اگر به استان گلستان و شهر گرگان سفر می‌کنید، حتما از غذاهای محلی و بی نظیر آن‌ها میل کنید تا خاطره‌ای ماندگار از سفری جذاب و هیجان انگیز در ذهن شما باقی بماند. در ادامه با برخی از غذاهای خوشمزه و متفاوت شهر گرگان آشنا می‌شویم.

طرز تهیه خورشت ساک

خورشت ساک از غذاهای محلی شهر گرگان است که بسیار پرطرفدار بوده و در مهمانی‌ها و مجالس مختلف تهیه و سرو می‌شود. در اکثر مواقع از خورشت ساک در کنار زرشک پلو با مرغ استفاده می‌شود.

اسفناج گوشت خورشتی آب نارنج
نخود پیاز نعناع داغ
سیر داغ نمک، فلفل، زردچوبه روغن

این غذا بسیار مقوی و مفید است و توصیه می‌شود افرادی که مشکل کم خونی دارند، حتما از این غذا نوش جان کنند. مواد اولیه برای تهیه این خورشت به صورت زیر است.

طرز تهیه خورشت ساک به این صورت است که باید ابتدا نخودها را به مدت ۲۴ ساعت خیس کرده و چندین بار آب آن‌ها را عوض کنید. نخودها را به طور کامل پخته تا کاملا نرم شده و پوست آن‌ها جدا شود. پس از جدا کردن پوست آن‌ها را کنار بگذارید.

در مرحله بعد پیازها را نگینی خرد کرده و درون روغن تفت دهید تا به خوبی سرخ شده و طلایی رنگ شوند. گوشت را به همراه زردچوبه و فلفل به پیازها اضافه کنید و تفت دهید. سپس آب جوش ریخته و اجازه دهید گوشت به خوبی پخته شود.

در مرحله بعد نوبت آماده سازی اسفناج‌هاست. آن‌ها را تمیز بشویید و به صورت خورشتی خرد کنید. آن‌ها را درون کمی روغن تفت دهید و به گوشت پخته شده اضافه کنید تا به خوبی پخته شده و طعم و مزه بگیرد. در نهایت نخودها را نیز اضافه کرده و نمک خورشت را نیز اندازه کنید. در پایان پخت مقداری آب نارنج نیز درون خورشت بریزید. در پایان خورشت آماده است، آن را درون ظرف سرو بریزید و مقداری سیر داغ و نعناع داغ به آن اضافه کنید.

نخود پلو گرگانی

نخود پلو از غذاهای مجلسی و خوشمزه استان گلستان است که طرفداران زیادی داشته و در انواع مختلف مهمانی‌ها و مجالس از آن استفاده می‌شود. جالب است بدانید این غذا به عنوان غذای محلی گرگان به ثبت ملی رسیده است. نخود پلو معمولا با بورانی اسفناج سرو می‌شود و غذایی بسیار مقوی و خوشمزه است. مواد اولیه برای تهیه این پلو لذیذ به صورت زیر است:

برنج نخود
کشمش رب انار ترش
گوشت پیاز
روغن نمک، فلفل، ادویه

تهیه این پلو بسیار ساده است. کافی است نخودها را از ۲۴ ساعت قبل خیس کنید تا نفخ آن‌ها را از بین رفته و آن‌ها را بپزید. برنج را شسته و در آب جوش بریزید و پس از نرم شدن آبکش کنید.

پیازها را نگینی خرد کنید تا طلایی شده و کاملا سبک شوند. تکه‌های گوشت را درون ظرف بریزید و تفت دهید. فلفل و زردچوبه را نیز به گوشت اضافه کنید. کمی آب جوش اضافه کنید، درب ظرف را ببندید تا گوشت به خوبی بپزد.

نخود پلو گرگانی

نخود پلو گرگانی؛ غذایی خوش طعم و مقوی

پس از پخته شدن گوشت و جمع شدن آب آن، نخودها را به همراه کشمش و رب انار در تابه بریزید و مخلوط کنید. برنج آبکش شده را به همراه مواد تهیه شده به صورت لایه‌ای درون قابلمه بریزید و اجازه دهید به خوبی دم بکشد.

ته‌چین اسفناج

غذای محلی دیگری در استان گلستان تهیه شده و در بین مردن این دیار بسیار محبوب و پرطرفدار است، ته‌چین اسفناج است. این غذا با مواد اولیه اسفناج، رب انار، مرغ، پیاز، برنج، رب گوجه فرنگی، زعفران و … تهیه می‌شود.

در واقع نوعی ته‌چین محسوب می‌شود که طعم ترش و ملسی دارد. از این رو بسیاری از افراد به آن علاقه داشته و در لیست غذاهای محبوب این شهر قرار می‌گیرد.

تهیه این غذا نیز ساده است. برنج را آبکش کنید. مرغ‌ها را تکه تکه کرده و درون روغن تفت دهید و از تابه خارج کنید. پیازها را سرخ کرده و اسفناج خرد شده به آن اضافه کنید. ادویه، نمک، فلفل، رب انار و رب گوجه را اضافه کرده و مرغ‌های سرخ شده را نیز به مخلوط بیفزایید. در نهایت مخلوط را به صورت لایه‌ای با برنج درون قابلمه بریزید. در پایان پخت می‌توانید زعفران دم شده را نیز به آن اضافه کنید. پلوی جذاب، خوشمزه و مقوی شما آماده است.

آش ماش

همان‌طور که می‌دانید گرگانی‌ها و مردم استان گلستان علاقه خاصی به ماش دارند و در بسیاری از غذاهای خود استفاده می‌کنند.

آش ماش

آش ماش از پرطرفدارترین آش‌های استان گلستان است

آش ماش نیز یکی از آش‌های بسیار پرطرفدار در این منطقه است که از مواد اولیه‌ای مانند عدس، ماش، گوشت چرخ کرده، پیاز، نمک، فلفل، زردچوبه، برنج، سبزی خرد شده و نعناع و پیاز داغ تهیه می‌شود. این آش بسیار خوشمزه و مقوی است و برخی از افراد در تهیه آن از شلغم نیز استفاده می‌کنند.

سفارش آنلاین غذا از رستوران‌های گرگان

گرگان تنوع بالایی از غذاهای محلی و خوشمزه را دارد و از این حیث از شهرهای شناخته شده معرفی می‌شود. اگر ساکن گرگان هستید و به هر دلیلی فرصت کافی برای تهیه این غذاهای خوشمزه را ندارید، همچنین اگر در سفر به کرمان با بهترین رستوران‌ها و غذاخوری‌های شهر کرمان آشنایی ندارید، پیشنهاد ما به شما سفارش آنلاین غذا از رستوران ‌های گرگان است.

اسنپ فود

با سفارش آنلاین غذا از طریق اسنپ فود در کمترین زمان ممکن بهترین و باکیفیت‌ترین غذا را درب منزل تحویل بگیرید.

برای سفارش غذا گرگان شما می‌توانید از طریق سرویس اسنپ فود، هر نوع غذای محلی را از هر کدام از رستوران‌های شناخته شده و باکیفیت شهر گرگان انتخاب کرده و سفارش دهید.

اسنپ فود در کمترین زمان ممکن غذای باکیفیت و خوشمزه را درب منزل به شما تحویل می‌دهد. سفارش غذا از اسنپ بسیار ارزان و مقرون به صرفه است. با یکبار امتحان متوجه کیفیت، دقت و سرعت اسنپ در خدمت رسانی و ارائه سفارش خود خواهید شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا