کد خبر: 171002148394
روزنامهعصر انقراض (طنز)فناوری اطلاعات و ارتباطات

اسنپیان که بودند و چه کردند؟

راضیه حسینی

توضیحات وزیر کشور درباره‌ سرقت اطلاعات مردم در اسنپ فود: «سازمان مربوطه اعلام کرده که مذاکره برای بازپس‌گیری اطلاعات را انجام داده. البته اسم اسنپ فود باید اصلاح شود زیرا فود یک کلمه‌ انگلیسی است.»

یعنی اسنپ یک کلمه‌ی ایرانی است و مشکل فقط فود است؟ مثلاً اجداد ما در دوران قدیم به سوارانی که وسایلی را از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر می‌بردند، اسنپیان می‌گفتند؟ نکند یکی از سؤال‌های درس تاریخ این است که «اسنپیان که بودند و چه کردند؟»

 شاید هم گوشه‌ی گم شده‌ای از دوران گذشته‌ی ما باشد. زمانی که به دست هیچ کاتبی نوشته نشد و حتی هرودوت کبیر (قدیمی‌ترین تاریخ‌نگار جهان) هم از دستش در رفت که درباره‌ی آن‌ها بنویسد. احتمالاً از بس در حال رفت و آمد بودند و یک جا آرام و قرار نداشتند، هیچ‌کس یادش نماند از آن‌ها بنویسد.

مطالب پیشنهادی

اصلاً از گروه اسنپیان بگذریم. اگر از این به بعد به جای اسنپ فود، بگوییم «اسنپ غذا» دیگر هک نخواهد شد؟ یعنی دلیل هک شدن جایگاه‌های بنزین هم نام «بنزین» بوده است؟ مثلآً اگر اسمش را بگذاریم «جایگاه غذای خودرو» یا «جایگاه از اونا که خودرو باید بخوره» دیگر امکان ندارد هک شود؟ اگر مشکل این بود که کاش از ابتدا می‌گفتید تا کار به این‌جا نکشد. البته که اصلاً مهم نیست.

حتماً قرار بوده پنجاه نقطه هک شود و حالا فقط یکی دو تا شده است که واقعاً چیزی به حساب نمی‌آید. همین چند تا هم با درایت وزیر کشور و شناسایی نقطه ضعف در سریع‌ترین زمان ممکن، به زودی حل خواهد شد و با فارسی شدن نام همه‌ی اپلیکیشن‌ها دیگر شاهد هک شدن نخواهیم بود.

همین که هکر با نام فارسی برخورد می‌کند تمامی معادلاتش به هم می‌ریزد و نه‌تنها کل سیستمش به یک باره می‌سوزد، بلکه خودش هم به سنگ تبدیل می‌شود و دیگر هرگز نمی‌تواند جایی را هک کند.

لطفاً اپلیکین‌ها هرچه سریع‌تر برای نجات خود از دست هکرها و داشتن مصونیت کامل، نام فارسی بگذارند و بعد با خیال راحت به کار خود بپردازند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا