کد خبر: 2309998740
سلامت و رفاهمجلس

ورود مجلس به ماجرای  تورهای تزریق واکسن کرونا

بندپی ، عضو فراکسیون گردشگری اعلام کرد امکان عرضه واکسن‌های تقلبی میان گردشگران وجود دارد

یک عضو فراکسیون گردشگری از بررسی موضوع تورهای گردشگری ترزیق واکسن کرونا در این فراکسیون خبر داد و عنوان کرد هفته گذشته مجلس شورای اسلامی تعطیل بود، احتمالاً در جلسه این هفته فراکسیون گردشگری، موضوع «تورهای مسافرتی تزریق واکسن کرونا» را بررسی خواهیم کرد.

 به گزارش ایلنا، محمدعلی محسنی بندپی عضو فراکسیون گردشگری مجلس بیان کرد: واکسن‌هایی که امروز در مورد کرونا مطرح می‌شود تعدادشان بسیار محدود است. کشورها تعداد خاصی را درخواست کرده‌اند و اگر به دست‌شان برسد افراد جامعه خودشان اولویت دارند پس بنابراین نباید انتظار داشته باشیم آن را برای گردشگران استفاده کنند.

وی ادامه داد: باتوجه به شرایط خاصی که تولید واکسن کرونا دارد، بعید می‌دانم آژانس‌های مسافرتی که چنین آگهی را داده‌اند، واکسنی برای مسافران و گردشگران به دست بیاورند.

این عضو کمیسیون بهداشت درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تاکنون به‌طور قطعی واکسنی به بازار جهانی عرضه نشده است. ممکن است خدایی نکرده در این بین از واکسن‌های قلابی و غیرواقعی که در بازار هستند استفاده شود و مشکلات بیشتری برای افراد به وجود بیاید.

وی با بیان اینکه اگر افراد می‌خواهند از واکسنی استفاده کنند، از صحت و سقم و منشا و اعتبار آن کاملا با خبر شوند تا خدایی ناکرده مشکلات سلامتی‌شان دوچندان نشود، اظهار کرد: امروز در درون کشور بحث تولید مطرح واکسن است و در خبرها آمد که وارد تست فاز انسانی شده است که به نتیجه رسیدن آن زمان می‌برد و بعد از آن ما می‌توانیم به تولید انبوده دست پیدا کنیم. بنابراین به‌طور قطع نمی‌توان گفت واکسنی اکنون برای مهار بیماری وجود دارد.

محسنی بندپی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در شرایط فعلی جهان آیا کشوری وجود دارد که واکسنی که خریداری و یا دریافت کرده است را برای گردشگران استفاده کرده باشد، گفت: چراغی که به خانه واجب است به مسجد روا نیست. همانطور که مشاهده کردید ترامپ اعلام کرد تا تمام مردم آمریکا واکسینه نشوند واکسن به جای دیگری نمی‌دهد. حال این حرف که خودخواهی است؛ اما حق مردم در معرض خطر هر کشوری است اگر واکسنی که تولید شد ابتدا خودشان واکسن را استفاده کنند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در کشور ما افرادی در خط مقدم با بیماری کرونا مبارزه می‌کنند و منتظر دریافت واکسن هستند، از این رو منطقی نیست هنگامی که واکسن به دست آمد آن‌ها را به افراد دیگری بدهیم.

وی یادآور شد: ممکن است فرد سالمی در این تورهای گردشگری برای دریافت واکسن ثبت‌نام کند و از یک کشور به کشور دیگری بروید و در این جابه‌جایی‌ها مبتلا شود. از این رو بهتر است هموطنان عزیز تا موقع ورود و یا ساخت واکسن در کشور همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و از سفرهایی که مشخص نیست آیا واقعا واکسنی در اختیارشان قرار می‌گیرد، بپرهیزند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا