کد خبر: 12060044583
روزنامهسلامت و رفاه

وزیر بهداشت: نگران تامین واکسن کرونا نباشید

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مردم نگران تامین واکسن کرونا نباشند، گفت که دولت تمام تلاش و توجه خود را برای تامین واکسن و واکسیناسیون گذاشته است.

بنابراعلام وبدا، بهرام عین‎اللهی روز جمعه در حاشیه بازدید از مرکز واکسیناسیون گلستان تبریز و مرکز واکسیناسیون خودرویی سپاه عاشورا، اظهار کرد: واکسیناسیون علیه کرونا در واقع یک کار جهادی است و دولت نیز برای واردات واکسن جدیت لازم را دارد تا میزان فوتی‎های کرونایی به حداقل برسد.

وی همچنین بر افزایش تعداد مراکز واکسیناسیون در کشور به منظور جلوگیری از ازدحام تاکید کرد.

عین‎اللهی در ادامه برنامه سفر یک روزه خود به آذربایجان شرقی از مرکز درمانی امام رضا ع و مجتمع خوابگاهی تلاش تبریز بازدید کرد.

دیدار با امام جمعه و هیات رئیسه علوم پزشکی این شهر از دیگر برنامه های وزیر بهداشت در سفر به تبریز است.

واردات ۱۹ میلیون دز واکسن در هفته جاری

بهرام عین‎اللهی روز پنجشنبه ۱۱ شهریور نیز در سفر به اردبیل و در دیدار با امام جمعه ، وجود صف‎های طولانی برای واکسیناسیون را اسباب شرمندگی توصیف کرد و گفت: کار واکسیناسیون کار راحتی است و باید در همه استان‎ها ظرفیت واکسیناسیون افزایش یافته و به صورت ۲۴ ساعته این کار انجام شود.

وی ادامه داد: به هیچ وجه ظرفیت تزریق واکسن به میزان ۲۰ هزار نفر در روز در استان اردبیل قابل قبول نیست و بهتر است در کمتر از دو سه ماه در این استان آمار فوتی‎ها را به صفر برسانیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: در استان اردبیل برای افزایش تخت بیمارستان‎ها با احداث بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی و هزار تختخوابی کمک می‎کنیم تا تامین اعتبارات انجام شود که در این زمینه از ظرفیت قرارگاه خاتم‎الانبیا نیز استفاده خواهد شد.

عین‎اللهی بیان کرد: روند فعلی واکسیناسیون قابل قیاس با هفته‎های گذشته نیست و حتی بهتر است برای از بین بردن صف‎های طولانی واکسیناسیون این کار در سه شیفت و به صورت ۲۴ ساعته انجام شود.

وی به طرح صدور کارت سلامت الکترونیکی برای ایرانیان اشاره کرد و گفت: بودجه وزارت بهداشت ۱۳۷ هزار میلیارد تومان است و ما از این منابع استفاده خواهیم کرد تا اجرای این سیستم جامع به سرانجام برسد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هفته آینده ۱۹ میلیون دز واکسن وارد کشور می‎شود.

هر ایرانی صاحب پرونده سلامت الکترونیکی می‎شود

عین‎اللهی همچنین در جریان بازدید از مرکز تجمیعی واکسیناسیون در مصلی اردبیل اظهار کرد: تنها راه کنترل بیماری کرونا گسترش واکسیناسیون در کشور است که حداقل جلوی مرگ و میرها را می‎گیرد.

وی با اظهار تاسف از آمار بالای فوتی‎ها در کشور و روند آزادهنده این مرگ و میر خاطرنشان کرد: با تاکید رئیس جمهوری و دیگر مسئولان بدون محدودیت واردات واکسن در اولویت قرار گرفته و در مدت ۶ روز استقرار در وزارتخانه تمام هم و غم ما کمک به وفور واردات واکسن کرونا بوده است.

عضو کابینه سیزدهم گفت: در هفته آینده ۱۹ میلیون دزز واکسن وارد کشور خواهد شد و تا آخر شهریور این رقم به ۴۰ میلیون دز افزایش خواهد یافت.

عین‎اللهی تصریح کرد: همانطوری که در دوران دفاع مقدس همه پای کار آمدند امروز نیز باید از تمام ظرفیت کشور از مساجد و مدارس گرفته تا سالن های ورزشی برای واکسیناسیون استفاده کنیم و همه در این کار ثواب مشارکت کنند.

در سفر نیم روزه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عین‎اللهی علاوه بر دیدار با امام جمعه اردبیل و بازدید از مرکز تجمیعی واکسیناسیون در مصلی اردبیل با حضور در بیمارستان امام خمینی از بخش های کرونایی این بیمارستان بازدید و در جریان روند مداوا و بستری بیماران قرار گرفت.

وزیر بهداشت همچنین با حضور در جلسه شورای سلامت و ستاد مقابله با کرونا که بدون حضور خبرنگاران برگزار شد در جریان آخرین روند کنترل بیماری و واکسیناسیون در سطح استان اردبیل قرار گرفت.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا