کد خبر: 06070048011
روزنامهسلامت و رفاه

وزیر بهداشت: ۷۰ درصد جمعیت کشور تا ۲ هفته آینده واکسینه می‌شوند

به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ۲ هفته آینده ۷۰ درصد جمعیت کشور علیه کرونا واکسینه می‌شوند و جشن پیروزی واکسیناسیون گرفته خواهد شد.

بهرام عین‎اللهی روز سه‌شنبه در حاشیه  مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‎وگو با خبرنگاران افزود: تاکنون ۵۳ میلیون نفر از جمعیت ایران علیه کرونا واکسینه شده‌اند که این تعداد تا ۲ هفته آینده به ۶۰ میلیون نفر خواهد رسید.

وی با اشاره به سرعت مطلوب واکسیناسیون در کشور ادامه داد: طی یک هفته گذشته هشت میلیون و ۲۰۰ هزار دُز واکسن در کشور تزریق‌ شد که این عدد در دنیا بی‌سابقه و منحصر به‌ فرد بوده است.

وزیر بهداشت گفت: به زودی جشن پیروزی در انجام واکسیناسیون را خواهیم گرفت ولی باید توجه داشت که واکسیناسیون به‌ منزله بی‎نیاز به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست.

وی همچنین با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه‎ها افزود: دانشگاههای علوم پزشکی از ۱۵ مهر امسال و دیگر دانشگاه‎های کشور نیز آبان بازگشایی می‎شوند.

عین‎الهی ادامه داد: هم اکنون اغلب دانشجویان، اساتید و حتی خانواده دانشجویان علیه کرونا واکسینه شده‎اند.

وی گفت: پوشش فراگیر واکسیناسیون مهم‌ترین اقدام در پیشگیری از ورود احتمالی موج ششم شیوع کروناست.

وزیر بهداشت افزود: در این‌ راستا کمیته علمی، شرایط شیوع ویروس در کشور و پوشش واکسیناسیون را تحت کنترل و بررسی دارد و طبق بررسی‎ها تمام واکسن‎های مورد استفاده در کشور ایمنی‎سازی مطلوب دارند و از  ورود موج جدید شیوع کرونا جلوگیری می‎کنند.

وی با اشاره به عملیاتی شدن طرح قرنطینه هوشمند ادامه داد: با اجرای این طرح نیازی نیست که مردم بیش‌ از این در خانه بمانند، مسافرت نروند و تردد خودروها ممننوع باشد بلکه می‎توان محدودیت‌ها را رفع کرد و باعث رونق کسب و کار و بهبود شرایط اقتصادی در جامعه شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا