کد خبر: 02120070574
توسعه و اقتصاد ملی

پروژه های گاز و راه آهن شاخصه توسعه خاش

فرماندار خاش سیستان و بلوچستان گفت: پروژه های راه و گازرسانی از شاخصه های مهم توسعه در این شهرستان مرزی به شمار می روند.

به گزارش ایسنا- صاحب گل صالحی در حاشیه بازدید از پروژه های خط انتقال گاز ایرانشهر به خاش و یک قطعه از جاده خاش به ایرانشهر به خبرنگاران بیان کرد: هم اینک پروژه شاخص خط انتقال گاز از ایرانشهر به خاش از مسیرهای سخت گذر به خوبی و با سرعت و شتاب و کیفیت بالایی به طول ۱۴۶ کیلومتر در حال اجرا بوده و امید می رود تا بهار سال آینده به بهره برداری برسد.

وی افزود: ۴۴ کیلومتر از خط انتقال گاز ۱۶ اینچی از خاش به ایرانشهر به پایان رسیده و ۱۰۲ کیلومتر از مسیر سخت گذر آن نیز با سرعت بالایی در حال اجرا و تکمیل شدن است.

صالحی ادامه داد: تاکنون برای اجرای این پروژه افزون بر یکهزار میلیارد تومان هزینه شده و مصارف مهم آن در حوزه مصرف خانگی، صنعتی و خدمات خواهد بود و قطعا مشکلات مردم شهرستان در این موضوع کاهش می یابد.

فرماندار خاش اظهار داشت: هم اینک منطقه به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل و ابرپروژه های مهمی در حال اجرا هستند و در حوزه راه نیز ۱۷ کیلومتر از قطعه دوم خاش به ایرانشهر در حال اجرا بوده که امید می رود تا پایان سال هشت کیلومتر از روسازی آن تکمیل شود و از مسیر ایرانشهر به خاش هم پروژه در حال اجرا است.

صالحی گفت: ۴۲ کیلومتر از پروژه قطعه پنج راه خاش به زاهدان نیز با هدف ایجاد بزرگراه و کاهش سوانح جاده ای و ایمن سازی محورها در دستور کار دولت است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا