کد خبر: 17050041222
جهانروزنامه

چینگ‌دائو؛ مرکز گردهمایی بزرگ مدیران شرکت‌های چندملیتی جهان

ترجمه: محمود نواب‌مطلق

امسال گردهمایی بسیار بزرگ مدیران شرکت‌های چندملیتی از سراسر جهان با بیش از ۱۰هزار شرکت‌کننده حضوری و غیرحضوری، در سالن کنفرانس مرکز نمایشگاهی خط آهن چینگ‌دائو در شهر چینگ‌دائوی چین برگزار شد.

به دنبال برگزاری موفق افتتاحیه این اجلاس در سال ۲۰۱۹، اجلاس امسال با عنوان ثروت جهانی ۵۰۰، دارای فهرستی از ۳۹۰ تن از مدیران برجسته‌ترین بنگاه‌های تجاری، نمایندگان سیاسی بیش از ۱۵کشور و درنهایت ۵۰۰ رئیس بنگاه‌های صنعتی بود.

مدیران، معاونان و مدیران عامل شرکت‌های چندملیتی از برگزاری مرتب و سلسله‌وار نشست‌ها و کنفرانس‌ها و سازماندهی بسیار منظم مسئولان استان شاندونگ بسیار قدردانی کردند.

آنها به این استان القاب مهمان‌پذیر، خلاق و  پویا داده‌اند. گیدو ژیاکونی، معاون اتاق بازرگانی اتحادیه اروپا در چین گفت: «تعداد و سطح شرکت‌های تجاری حاضر در این اجلاس شگفت‌آور است.» او افزود: «در این اجلاس بهترین درک متقابل و همکاری میان اتاق‌های بازرگانی اتحادیه اروپا و دولتمردان چین به نمایش گذاشته شد».

چین عنوان دومین قدرت اقتصادی جهان، با توانایی بالا در بهره‌مندی از فرصت‌های تجاری، زیرساخت‌های قوی صنعتی و بازار بسیار بزرگ داخلی، بهترین کشور برای سرمایه‌گذاری و همکاری‌های تجاری و اقتصادی بوده است. نحوه مدیریت بحران کرونا و مهار آن  و همچنین به ثبات رساندن وضع اقتصادی، اعتماد جهانی را برای این امر برانگیخته است؛ اعتمادی که در تعداد افراد شرکت‌کننده در این اجلاس منعکس شده است.

چینگ‌دائو با یک بندر مهم و خطوط ارتباطی بسیار گسترده با سراسر چین همواره به عنوان مکانی مطمئن برای برگزاری گردهمایی‌های شرکت‌های چندملیتی مورد توجه بوده است.

حضور بیش از ۱۶۶ شرکت تجاری در اجلاس ثروت جهانی

در اجلاس امسال با عنوان ثروت جهانی ۵۰۰ در چینگ‌دائو بیش از ۱۶۶ شرکت تجاری ازجمله سامسونگ، پاناسونیک و ایربوس دیده می‌شدند.

این گردهمایی دوروزه ۱۵ جولای (۲۴ تیر) با سخنان رئیس‌جمهوری چین، شی‌جین‌پینگ کار خود را آغاز کرد.

بنا بر تعبیر رئیس‌جمهوری چین این گردهمایی نمادی ازگشودن دروازه‌های چین به روی جهان است و اهداف آن عبارتند از: شناسایی اهداف مشترک، تحکیم دوستی‌ها، بنا نهادن همکاری‌های تنگاتنگ روزافزون و همچنین به وجود آوردن مکانی برای گفت‌وگوهای بین‌المللی در تمام سطوح تجاری و سیاسی و دانشگاهی.

تراکی زی، مدیر شرکت معدنی جهانی وال چاینا، که مقر آن در برزیل قراردارد گفت: «این اجلاس یک پیام روشن برای همه دارد و آن  این است که چین آماده است تا یک اقتصاد باز جهانی را با کمک همه کشورها بسازد».

در این اجلاس در خلال برنامه‌های بسیار از جلسات فشرده کاری تا نمایشگاه‌های گوناگون، موضوعاتی چون حق مالکیت معنوی، توسعه بستر رود زرد، همکاری‌های بین‌المللی و اقتصاد سبز مورد بحث و بررسی‌های فراوان صاحبنظران از همه کشورها قرارگرفتند.

ویزال لنگ، مدیر شرکت جانسون کنترل آسیا اقیانوسیه گفت: «اهداف توسعه پایدار تنها با یک بنگاه تجاری، یک شهر و حتی یک دولت محقق نمی‌شود، بلکه ضرورت دارد تا همه با هم در یک زیست‌بوم مشترک جهانی فعالیت کنند.»

هدف چین، انتشار گازهای گلخانه‌ای به صفر تا سال ۲۰۶۰

او همچنین با اشاره به نگاه مسئولان استان شاندونگ و دولت چین به مباحث توسعه پایدارافزود: «گرایش به توسعه پایدار و انگیزه فعالیت‌های کربن‌زدایی برای ما خبر بسیار خوبی است چرا که فعالیت‌های شرکت جانسون کنترل بر این محور متمرکز است».

 در این اجلاس هدف چین در رسیدن به یک حد نصاب انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۳۰ و رساندن آن به صفر تا سال ۲۰۶۰ به گرمی از سوی شرکت‌کنندگان مورد استقبال قرار گرفت.

در میان تمامی صاحبان صنایع شرکت‌کننده در این اجلاس اهداف دولت چین درسرمایه‌گذاری برای یک توسعه سبز بسیار مورد توجه قرارگرفت. برای رسیدن به این اهداف همکاری تنگاتنگ شرکت‌های چندملیتی و نهادهای مالی کاملا اجتناب‌ناپذیر است. در این اجلاس فرصت‌های متعددی برای همکاری‌های مؤثر میان نهادهای مالی و شرکت‌های چندملیتی به وفور فراهم آمد.

در همین موضوع یاماتو کنیشی، رئیس بانک توکیو-میتسوبیشی یواف‌جی تأکید کرد: «شرکت‌های چینی بیش از پیش  خود را بر حفظ منابع انرژی و جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه‌ای متعهد می‌دانند و بانک ما به موازات تلاش می‌کند برای این شرکت‌ها منابع مالی مورد نیازشان را فراهم کند.»

منبع: یورونیوز

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا