کد خبر: 280103156394
روزنامهعصر انقراض (طنز)

کام ملت خط قرمز مسئولان است

واکنش معاونت پارلمانی رئیسی به انتقادات برخی نمایندگان درباره بازار ارز: کام ملت را با سیاه‌نمایی تلخ نکنید. ای کاش چنین افرادی از آموزش‌های سواد رسانه‌ای هم بهره برده بودند.

راضیه حسینی

از آنجایی که مبحث سواد رسانه‌ای اهمیت بسیاری دارد، دراین مطلب قصد داریم سواد رسانه‌ای مطلوب جناب معاون را توضیح دهیم.

نکته‌ اول: سیاه‌نمایی ممنوع

شما فقط حق دارید از رنگ‌های صورتی، سبز فسفری، آبی آسمانی و نهایتاً موشی یا فیلی استفاده کنید. تحت هیچ شرایطی نباید به سمت رنگ‌های تیره بروید. خبرها باید سرشار از حس نشاط و سرزندگی باشند.

اگر همین امروز متوجه شدید مزد روزانه‌ی کارگران به ۳ دلار رسیده است، به هیچ وجه انتقاد نکنید، از کنار این خبر به سرعت بگذرید و دنبال موضوعی شاد و جذاب بگردید.

مثلاً این‌که هنوز هم می‌توان در تهران نفس کشید، یا هنوز هم می‌توان پای سفره‌ی هفت‌سین نشست و لذت برد. به لطف مسئولان، آرامش در کشور ما برقرار است و این از سفرهای مردم مشخص است. سفرهایی که در جذابیت تمام و کمال انجام می‌شود، با این‌که مردم می‌توانند به هتل‌های پنج ستاره بروند، تصمیم می‌گیرند چادر بزنند و ماجراجویانه در طبیعت زندگی کنند.

با این‌که می‌توانند از بهترین وسایل گرمایشی در هتل‌ها استفاده کنند، ترجیح می‌دهند در چادر گاز پیک نیکی روشن کنند و در اوج هیجان، طوری بخوابند که ندانند فردا را خواهند دید یا نه.

مورد دوم: کام ملت خط قرمز مسئولان است

مهم نیست کام‌شان در واقعیت زهر مار است یا نه. شما وظیفه دارید طوری خبرها را اعلام کنید که مسئولان بشوند قند روزهای تلخ مردم. مثلاً مردم در حالی که خودشان مقصر آلودگی هوا، بالا رفتن قیمت خوراک و پوشاک و مسکن و… هستند، مسئولان مثل قند ونبات، وارد می‌شوند و با تصمیماتی که می‌گیرند باعث شیرین شدن زندگی مردم خواهند شد.

به عنوان مثال قول می‌دهند دلار از هفتاد تومان بالاتر نرود. شما باید کام مردم را با این خبر شیرین کنید و بگویید، اگر مسئولان نبودند دلار از صد تومان هم عبور می‌کرد.

برای شروع تا همین جا کافی است. درس‌های بعدی را در مطالب دیگر عنوان خواهیم کرد. فعلاً تمرین این دو مورد را در حالی که لبخند گشادی بر لب دارید انجام دهید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا