کد خبر: 01129916328
جهانروزنامه

کتی وود در نقش «درخت پول» برای سرمایه‌گذاران کره جنوبی

فقط در سال 2021، سرمایه‌گذاران مبلغ ۱۱ بیلیون دلار در شرکت‌های منتخب کتی‌وود سرمایه‌گذاری کردند.

فاطمه موسی‌زاده

درکره جنوبی، سرمایه‌گذاران به مدیر یک صندوق قابل معامله به نام کتی وود لقب «درخت پول» داده‌اند. با نگاهی به انبوهی از پول نقد که اکنون صندوق  ARK Investment Management مدیریت می‌کند، به سادگی می‌شود فهمید که چه اتفاقی افتاده است.

میزان دارایی‌های تحت مدیریت صندوق آرک این هفته از ۵۰ میلیارد دلار عبور کرده است، در حالی‌که سال گذشته در این زمان تنها ۳.۶ میلیارد دلار بوده است؛ بر اساس اطلاعات جمع‌آوری‌شده بلومبرگ، فقط در سال ۲۰۲۱، سرمایه‌گذاران تقریباً ۱۱ میلیارد دلار در شرکت‌های منتخب وود سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

این رکورد جدید در سرازیر شدن پول به محصولات موضوعی و سرمایه‌گذاری در مباحثی مانند ژنومیک و فین‌تک نشان می‌دهد تاکید بر بازدهی و سود خوب است تا آنجا که چشم‌ها از حدقه بیرون زده است؛ البته که  شخصیت دوستانه او تاثیر بسزایی در جذب سرمایه‌گذاران تازه کار دارد.

تاد روز نبلوث، مدیر تحقیقات صندوق‌های قابل معامله (ETF) در این باره می‌گوید: « این یک نقطه عطف کلیدی است و نشانه این است که تجارت ETF فقط تحت کنترل شاخص‌های ردیابی شرکت‌ها نیست؛ بلکه با توجه به تمرکز سرمایه‌گذاران بر روی سرمایه‌گذاری موضوعی طولانی‌مدت، فضای رشد بیشتری برای آرک  و سایر مدیران فعال وجود دارد.»

در کره جنوبی، سرمایه‌گذاران برای خرید محصولات موضوعی هجوم آورده‌اند و به همین علت کتی وود به یک شخصیت مشهور تبدیل شده است.

در پست‌های رسانه‌های اجتماعی آنها از او با لقبی یاد می‌کنند ، که تقریباً به معنی «درخت پول» است. صندوق قابل معامله تحت مدیریت او امسال  ۱۹ درصد رشد داشته است.

در واقع، به دلیل تقاضای عمومی و محبوبیت زیاد، آرک اخیراً یک خط تولید محصول راه‌اندازی کرده است. پیشنهاد‌ها شامل تی‌شرت‌هایی است که روی آنها نوشته شده است: « حقیقت برنده می‌شه» یا بر روی کلاه‌های بیس بال « نوآور باشید» و حتی روی یک لباس بچه  با عنوان «در آینده سرمایه گذاری کنید»

وقتی  شرکت GameStop  تیتر اخبار روزنامه‌ها را به خود اختصاص داد، صندوق آرک به میزان کمی جذابیت خود را از دست داد و صندوق اصلی ARKK چهار روز ورودی نداشت.

منتقدان هشدار می‌دهند که آرک ممکن است با گرد و غباربیشتری روبرو شود؛ سهام شرکت‌ها به دلیل همه‌گیری، بیشتر درگیر سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با فناوری ارتباطات از قبیل آمازون هستند؛ اما پس از کنترل و پایان همه‌گیری شرکت‌هایی مثل هتل‌ها و خطوط هوایی شروع به کار خواهندکرد و چرخش گسترده بازار ممکن است سهام فن‌آوری‌ها را با ضرر روه‌برو کند.

هنوز هم، شهرت وود درحال رشد است و مهر تایید او برای جابه‌جایی قیمت سهام کافی است. موهیت باجاج، مدیر ETF می‌گوید: « ارائه درست باعث پول‌آوری می‌شود.» او اضافه می‌کند: «سرمایه آنها بسیار خوب عمل کرده است به طوری‌که سود بسیار هنگفتی به صندوق سرازیر شده است. سرمایه‌گذاران هنوز به مدیر صندوق اعتقاد دارند.»

منبع: بلومبرگ

 

 

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا