کد خبر: 181001115850
روزنامهعصر انقراض (طنز)

کشف فرمول یافتن مقصر در کشور (طنز)

ما اینترنت را محدود نکردیم؛ «اغتشاشگران» اینترنت را محدود کردند

راضیه حسینی

نایب رئیس مجلس گفت: «از ما می‌پرسند چرا اینترنت را محدود کردید و ما در پاسخ به آن‌ها می‌گوییم که ما اینترنت را محدود نکردیم بلکه اغتشاشگران اینترنت را محدود کردند.»

خانم‌ها آقایان. ملت ایران، مفتخریم که هم‌اکنون اعلام کنیم، فرمول جدید یافتن مقصر مشکلات کشور پیدا شد. مغزهای پرفسفر، نوابغ کشور و نخبگان مملکت بالاخره توانستند این فرمول را پیدا کنند، که شامل نود و نه درصد مشکلات مملکت می‌شود.

آن یک درصد هم قبلاً پیدا شده بود. حوادث طبیعی که اسمش روی خودش است. مقصر، طبیعت وحشی است. می‌ماند باقی ماجرا که برای روشن شدن چند مثال می‌زنیم.

آلودگی هوا:

این که خیلی مشخص است. مقصر، به هیچ وجه مسئولان نیستند، مردم باعث و بانی آلودگی‌اند. بس که بی‌خودی نفس کشیدند و بیهوده اکسیژن را بلعیدند.

تشکیل ابر متان:

بس که ملت زباله درست کردند

خشکسالی:

بس که آب خوردند

بالا رفتن قیمت ارز:

بس که غر زدند و آیه یأس خواندند که ای وای چرا همه چیز گران است. کائنات این همه ناله را شنید و گفت سزای آدم‌های ناشکر، اوضاع بدتر است. پس تصمیم گرفت دلار را آن‌قدر بالا ببرد که مردم از غر زدن هم ناامید شوند.

گرانی خودرو:

بس که گفتند این‌ها بی‌کیفیت‌اند، خودروها ناراحت شدند و خودشان را گران کردند. اتفاقاً در این زمینه مسئولان کلی با خودروها نشست  و جلسه پشت درهای بسته گذاشتند، ولی میزان ناراحتی‌شان آن‌قدر زیاد بود که متأسفانه توافقی حاصل نشد.

گرانی پیاز:

این دیگر اظهر من الشمس است. اصلاً غیر از مردم چه کسی می‌توانست اشک پیاز بیچاره را دربیارود؟ آن‌قدر بهش کم‌محلی کردند که بالاخره به نشانه قهر خودش را گران کرد.

باخت تیم ملی فوتبال:

بگذارید دهان‌مان بسته بماند. نکند فکر کردید به‌خاطر نبود اردوهای آماده‌سازی مناسب و بازی نکردن با تیم‌های خوب بود؟ خودتان را گول نزنید مردم. صد درصد تقصیرها گردن خودتان است. اگر شما همراه بودید الان تیم ملی جای آرژانتین روی سکوی قهرمانی جام جهانی بود.

و همچنین، سرمای هوا، گرمای آفتاب، گرم نبودن صندلی‌های مسئولان، سرد بودن چای قندپهلوی مدیران، نرم نبودن بالش زیر سر رئیس‌ها و…

 در آخر نتیجه می‌گیریم هیچ وقت هیچ مسئولی در هیچ زمانی مقصر نخواهد بود. فقط یک سؤال مطرح می‌شود. با این فرمول اصلاً چه نیازی به وجود مسئولان در کشور است؟

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا