کد خبر: 251001116708
جهانروزنامه

مقاومت بیش از حد انتظار اقتصاد اروپا در شرایط بحرانی

ترجمه: محمود نواب مطلق

کاهش شاخص های اقتصادی در ابتدای سال جدید میلادی نشانگر انعطاف خوب اقتصاد اروپاست. آلمان و انگلستان از رکود اقتصادی اجتناب می‌کنند. وضعیت تولید صنعتی و اشتغال ثابت باقی مانده است.

مخاطره جدی از این پس آنست که بانکهای مرکزی سیاست های قویتری اعمال کنند. و حالا اگر رکود اقتصادی که بارها اعلام شده بود محقق نشود؟ بهرحال کاهش شاخص های اقتصادی در ابتدای سال جدید میلادی نشانگر انعطاف خوب اقتصاد اروپاست.

آلمان به عنوان قدرت اول اقتصادی اروپا به نظر می رسد دچار رکود اقتصادی نشده است.

مطالب پیشنهادی

بر اساس برآوردهای مرکز آمار«دِستاتیس»تولید ناخالص داخلی آن در سه ماهه چهارم سال۲۰۲۲( سه ماهه سوم ۱۴۰۱) ثابت مانده و رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۲۲(۱۴۰۱) ۹/۱درصد بود. برخلاف آنکه این نرخ ۴/۱درصد پیش‌بینی می‌شد.

«روبرت هابِک» وزیر اقتصاد آلمان با ابرازخرسندی از این موضوع گفت: «ما موفق شدیم بحران را مدیریت کنیم. کندی روند اقتصاد در زمستان کمتر و کوتاه تر از میزان پیش‌بینی خواهدبود.»

تولید ناخالص داخلی در انگلستان که بانک‌مرکزی قبلا اعلام کرده‌بود از پائیز وارد رکوداقتصادی شده؛ ۱/۰ درصد رشد کرده و این نشانگر آنست که در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۲(سه ماهه سوم سال۱۴۰۱) خبری از کندی روند اقتصاد در این کشور نبوده‌ است.

تولید صنعتی درمنطقه یورو در سراسر اروپا نیزدر نوامبر۲۰۲۲ (آبان۱۴۰۱) یک درصد رشد کرده‌است.

منبع: فیگارو

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا