کد خبر: 071101118503
روزنامهعصر انقراض (طنز)

لیست غیر قابل قبول‌ها برای مسئولان (طنز)

راضیه حسینی

معاون وزیر صمت: «هیچ‌گونه افزایش قیمتی قابل قبول نیست.» و در ادامه، هیچ‌گونه بی‌پولی ناشی از گرانی هم قابل قبول نیست.

به هیچ وجه پذیرفتنی نیست که خانواده‌ای توان پرداخت اجاره‌خانه را نداشته باشد. اصلاً چه معنی دارد خودرو آن‌قدر گران شود که دیگر حتی مردم خواب خریدش را هم نبینند.

قیمت گاز هم خیلی غیر قابل قبول است. برای چه باید گاز مشترکان یک روستا در میانه یک‌هو از دویست هزار تومان به شش میلیون تومان افزایش پیدا کند؟ در این مورد حتی دو بار اعلام غیر قابل قبولی می‌شود تا مردم بفهمند مسئولان چقدر به فکرشان هستند.

مردم عزیز، اگر باز هم موارد غیر قابل قبولی در اطراف‌تان دیدید با شماره‌‌ای که به زودی اعلام خواهد شد تماس بگیرید تا در لحظه «غیر قابل قبول است» را توسط یکی از مسئولان بشنوید و خیال‌تان راحت شود که این قیمت به هیچ‌وجه مورد تأیید مسئولان نیست.

خودش سرخود بالا رفته و به هیچ کس ربطی ندارد. وقتی گوشی را گذاشتید با خوشحالی پی زندگی بروید. به جیب خالی بگویید: «نگران نباش. گرونی غیر قابل قبوله.» به شکم گرسنه بگویید: «الان شنیدم گفتن غیر قابل قبوله.» حتی می‌توانید درباره‎ آلودگی هوا هم به این شماره زنگ بزنید.

درست است که ربطی به گرانی و قیمت بالا ندارد، ولی نگران نباشید، مسئولان که با مردم از این حرف‌ها ندارند، اگر غیر قابل قبولی از دست‌شان بربیاید حتماً اعلام می‌کنند. بعد از شنیدن ویس، رو به آسمان خاکستری فریاد بزنید: «هی… تو… می‌دونستی غیر قابل قبولی؟» آسمان که توقع شنیدن چنین حرفی را نداشت دلش کلی می‌گیرد و زار زار گریه می‌کند.

گریه‌هایی که کل شهر را خاکستری می‌کند. کل فروشگاه‌ها، اتیکت قیمت اجناس، خانه‌ها، ماشین‌ها و خیابان‌ها. دیگر هیچ چیز معلوم نخواهد بود. همه به رنگ دود و خاک می‌شوند. کاش هیچ‌وقت مسئولی درباره‌ ابر متان نگوید غیر قابل قبول است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا