کد خبر: 111101119266
جهانروزنامهفناوری اطلاعات و ارتباطات

راهکار هوش مصنوعی مایکروسافت برای تورم ایران

محمد یزدانی

همزمان با جهانی شدن هوش مصنوعی Chat GPT که یکی از مشارکت کنندگان در توسعه آن شرکت مایکروسافت است، عنوان این هوش مصنوعی با شرکت در آزمون، موفق به گرفتن مدرک MBA، همین موضوع انگیزه ای شد تا با این هوش مصنوعی نوظهور گفتگویی داشته باشم به زبان فارسی، آنهم در مورد اقتصاد ایران.

پرسش و پاسخ ساده ای که در ادامه می بینید شاید از منظر علمی ضعف های زیادی داشته باشد و با توجه به ارزیابی های کارشناسی چه از منظر اقتصادی و منظر تحلیل داده چه از منظر فناوری رایانه هنوز نتوانیم به آن استناد کنیم ولی خالی از لطف نیست که خواننده اولین مصاحبه با هوش مصنوعی در مورد اقتصاد ایران باشید و راه حل آنرا برای مهار تورم با برخی از اظهار نظرها مقایسه کنید. قضاوت با شماست. (لازم به ذکر است که جمله بندی هوش مصنوعی بدون هیچ دخل و تصرفی منتشر شده)

نظرت خودت را در مورد اقتصاد ایران به زبان فارسی به من بگو؟

ایران دارای اقتصاد مختلطی است که شامل عناصر مختلط بین برنامه ریزی مرکزی و نیروهای بازاری است.

بخش نفت و گاز در اقتصاد کشور میانگین موثر است و بخش زیادی از درآمد و صادرات ایران را نشان می دهد.علاوه بر این ،صنایع مثل زراعت ، تولید و خدمات نیز در اقتصاد ایران وجود دارد.

محدودیت های اعلام شده توسط جامعه بین المللی بر روی اقتصاد ایران تاثیر عظیمی داشته و توانایی دسترسی به سرمایه گذاری و فناوری خارجی را محدود کرده است. علاوه بر این ، حکومت اقدامات برای تنوع بخش اقتصادی و کاهش تعتیب بر (احتمالا منظور وابستگی به نفت بوده) نفت را نموده است.

میزان تورم در ایران چقدر است؟

تورم در ایران در سال های اخیر به دلیل چند عامل مانند به دلیل بروز مشکلات اقتصادی ، افزایش هزینه ها ، بلوغ بدهی ها و سایر مشکلات اقتصادی خاص به شدت افزایش یافته است . در سال ۲۰۲۱ ، بلوغ بیش از ۵۰ درصد برای تورم رشد یافت . محدودیت های اقتصادی ، نقض های تولیدی و داده های رشد ناقص باعث شده است تا قیمت های خانگی و تجاری در کشور رو به سرعت افزایش یابد .

راه حل برای کاهش تورم در ایران چیست ؟

راه حل های مختلفی برای کاهش تورم در ایران وجود دارد ، به عنوان مثال

۱-افزایش تولید: افزایش تولید محصولات داخلی و توسعه کشاورزی به عنوان عاملی مهم برای کاهش تورم می تواند عمل کند

۲-بهبود بازار ارز: بهبود بازار ارز و تعادل بیشتر در خرید و فروش ارز می تواندبه عنوان عاملی بسیار مهم برای کاهش تورم عمل کند .

۳-کاهش هزینه ها: کاهش هزینه های دولت ، کاهش هزینه های خانگی و تجاری ، بهبود بخش خدمات به عنوان عامل های مهم برای کاهش تورم می تواند عمل کند.

۴- تعاون بین الملل (منظور تعامل است) : تعاون بین الملل با دولت ها ، شرکت ها و موسسات بین المللی می تواند به عنوان عاملی بسیار مهم برای کاهش تورم عمل کند

این ها فقط بعضی از راه حل های مختلف برای کاهش تورم در ایران هستند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا