کد خبر: 131201122929
جهانروزنامه

افزایش تعداد خودروهای برقی در حال تردد در آلمان به بیش از یک میلیون دستگاه

ترجمه: محمود نواب مطلق

تعداد خودروهای برقی دوگانه‌ سوز قابل شارژ مجدد با افزایش ۵۲.۸ درصدی در یک سال به ۸۶۴.۷۱۲ دستگاه در آلمان رسید.

امتیازات ویژه ای که برا ی خرید این خودروها اختصاص یافته بود در این آمار نقش اساسی داشته است اما به هرحال با این روند میزان افزایش هدفگذاری شده تا سال۲۰۳۰(۱۴۰۸) تا ۱۵ میلیون خودرو برقی دور از انتظار است.

در آلمان درپایان سال ۲۰۲۲ (دی ۱۴۰۱) بیش از یک میلیون خودروی تمام برقی درحال تردد بود. علت آن امتیازات ویژه‌ای بود که برای خرید این خودروها اختصاص داده بودند.

رقم دقیق این تعداد خودرو بنا به گفته آژانس فدرال خودرو دراین کشور به ۱.۰۱۳.۰۰۹ دستگاه رسید. رشد تعداد خودروهای تمام برقی درحال تردد در یکسال به این دلیل ۶۳.۸ درصد بود.

تعداد کل خودروهای موجود درآلمان ثابت مانده و به تعداد ۴۸.۸ میلیون دستگاه رسیده‌ است. تعداد خودروهای گازوئیلی ۳ درصد و خودروهای بنزینی ۱درصد در مدت زمان مشابه کاهش یافته و به ۴۵ میلیون دستگاه رسیده است.

دولت ائتلافی سوسیال دموکرات به رهبری اولاف شولتزصدراعظم در نظر دارد تا سال ۲۰۳۰ (۱۴۰۸) ۱۵میلیون خودروی ۱۰۰ درصد برقی در حال تردد تولیدکند.

بسیاری از کارشناسان براین اعتقادند ظرفیت های شبکه برق برای شارژ مجدد این خودروها چندان کافی نیست.

زیرا جایگاه های مخصوص این خودروها همزمان باید به سایر خودروها  نیزخدمات ارائه کنند. این موضوع درساعات اوج مراجعات، مشکلاتی بوجود خواهد آورد.

براساس مطالب منتشر شده درمطبوعات آلمان درچنین وضعیتی صحبت از جیره‌بندی در عرضه این خدمات به میان آمده‌ است.

صنعت خودروی آلمان به‌عنوان پایه اساسی اقتصاد اول اروپا علاوه براین مشکلات درتأمین باتری خودروهای برقی و سایر قطعات مورد نیاز آنها نیز با مسائلی مواجه است تا بتواند به مرحله تولید ۱۰۰ درصد خودروی برقی برسد.

در این میان طرح یارانه های دولت آمریکا برای حمایت از صنایع سبزنیز اتحادیه اروپا را نگران کرده‌است.

اروپا نگران انتقال این قبیل صنایع به آمریکاست. غول تولید خودروی برقی آمریکایی تسلا اعلام کرده به تولید باتری خودرو در کارخانه‌ای واقع در نزدیکی برلین ادامه خواهد داد؛ اما بخشی از این تولیدات را به دلیل اختصاص این یارانه‌ها به آمریکا منتقل خواهد کرد.

منبع: فیگارو

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا