کد خبر: 18050195406
جهانروزنامهفناوری اطلاعات و ارتباطات

درخواست « اَپِل» از پیمانکارن تایوانی برای درج عبارت« ساخت چین» بر روی محصولاتش

شرکت «اَپِل» که قصد دارد بزودی محصول جدید آیفون ۱۴ خود را به بازار عرضه کند و همچنین تلاش می‌کند تولیداتش برای عرضه در بازارهای چین مطابق با قوانین این کشور باشد.

براساس قانونی که پکن تصویب کرده درج عبارت «ساخت تایوان» روی محصولاتی که در تایوان تولید می‌شوند ممنوع است. چراکه چین استقلال تایوان را به رسمیت نمی شناسد.

اخیرا نیز تنش میان چین و تایوان بشدت افزایش یافته است. این قانون البته از سال ۲۰۱۵(۱۳۹۴) تصویب شده بود اما تاکنون اعمال نمی‌شد. در پی دیدار ۲اوت (۱۱مرداد) « نانسی پلوسی»رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از این جزیره چین تصمیم گرفت این قانون را با قوت اجرا کند. براین اساس کلیه محصولاتی که برچسب «ساخت تایوان» داشته‌باشند مشول جریمه، توقیف و استرداد خواهند شد.

شرکت «اَپِل» به منظور ادامه فعالیت قانونی خود برای ورود به بازارهای چین تلاش می‌کند قوانین این کشور را محترم بشمارد. درعین حال روز پنجشنبه ۴اوت (۱۳مرداد) نیز یک محموله ازمحصولات این شرکت از حیث برچسب‌های مندرج در آن بازرسی شد.

این محموله شامل قطعات تولید آیفون ۱۴ است که در تایوان ساخته و برای مونتاژ در چین به این کشور ارسال می‌شوند.

شرکت «اَپِل» که قصد دارد محصول جدید خود را در ماه سپتامبر (شهریور) به بازار عرضه کند و بنابراین تلاش می‌کند با رعایت مقررات دولت چین زنجیره تولیدات خود در این کشور را مختل نکند.

مقامات این شرکت براین باورند که همچنان باید به همکاریهای خود با مقامات پکن در اجرای قوانین مصوب چین ادامه دهند و این امر را خط قرمز خود می‌دانند. بدین ترتیب اگر احیانا برروی محصولات این شرکت برچسب «ساخت تایوان» موجود باشد آنها را جمع‌آوری خواهند کرد.

این شرکت همچنین برای نشان‌دادن حسن نیت خود در رعایت مقررات چین پرچم تایوان را در برخی از پایگاههای اینترنتی خود  به ویژه در «هنگ کنگ» حذف کرده‌است.

منبع: لوموند

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا